23948sdkhjf

Trip Trap satser hårdt på eksport

Hadsund-virksomheden har ansat fire eksportsælgere i bestræbelserne på at øge eksporten med 150 % frem mod 2014. Første destination er det tyske marked.
Trip Trap er et veletableret brand herhjemme, men i udlandet har trævare-producenten langt fra samme status.

Derfor søsatte ledelsen tidligere på året den største eksportsatsning i virksomhedens historie. Målet er at øge den nuværende eksportomsætning på 20 mio. kroner til 50 mio. kroner i 2014:

- Det har været klart for os, at hvis vi ville indfri vores vækstmål, skulle vi begynde at kigge i nye retninger. Vi er rigtig gode til at sælge på vores hjemmemarkeder, men nu er det tid til at komme ud af komfortzonen og satse målrettet på en internationalisering af virksomheden, siger adm. direktør Jesper Panduro til erhvervsmagasinet Indtryk.

Ingen agentbaserede løsninger
Trip Trap har én gang tidligere – tilbage i 2001 – forsøgt at indtage det tyske marked, dog uden den store succes.

Denne gang har virksomheden i langt højere grad været parat til at investere det, der kræves for at slå igennem.

Forud for satsningen er der således arbejdet målrettet med at tilføre ny viden og løfte kompetenceniveauet i organisationen. Det har blandt andet medført ansættelse af fire eksportsælgere:

- Vi har bevidst valgt ikke at satse på en agentbaseret løsning, da agenter af gode grunde ikke har den samme mulighed for at få produkterne og kulturen ind under huden. Vores sælger ved, hvad de har med at gøre, og det giver langt mere selvtillid i salget, fortæller Jesper Panduro.

Godt fra start i Tyskland
De kommende års eksportsatsning skal efter planen lancere Trip Trap i Tyskland, Østrig, Storbritannien, Frankrig, Italien og Benelux-landene.

I første omgang koncentrerer Hadsund-virksomheden sig dog primært om det tyske marked, og i september deltog man med stor succes i have-messen Spoga i Köln:

- Med en relativt lille pengetank skal vi skabe et brand uden dyre og forkromede marketingpakker og i stedet lade produkterne tale for sig selv. Det, må vi sige, lykkedes til fulde på Spoga-messen i Köln, hvor vi solgte dobbelt så meget som forventet, siger Jesper Panduro.

Trip Traps eksportstrategi er udviklet gennem et forløb under EU-programmet ”Flere Virksomheder i Vækst”.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078