HTH nåede milliardomsætning.
[i]HTH Køkkener A/S nåede i 2003 en milliardstor omsætning. Stigningen bæres af gør-det-selv vækst og det svenske marked. Kineserne bliver næste store satsning.[/i]
HTH samarbejder med den kinesiske byggevirksomhed, COSCO, der i fjor byggede op mod 17.000 nye boliger i Bejing-området, og til juni kommer den første HTH-butik i Kina.
- Kina tror vi meget på. Vore produkter passer fantastisk godt ind i kinesernes måde at bygge på, og man kan blive helt svimmel over mulighederne på markedet, siger adm. direktør Preben Bager, HTH Køkkener til ErhvervsBladet.
Også svenskerne køber køkkener som sjældent før, og efter en salgsvækst på over 20 pct. i fjor udgør Sverige som det største enkeltmarked nu 15 pct. af den totale omsætning. Derimod skuffer udviklingen i Polen stadig og bidrager til, at HTH endnu ikke har realiseret målsætningen om at eksportere halvdelen af produkterne. Eksportandelen er nu på 37 pct.
- Herhjemme er det især gør det selv-markedet, der bærer væksten, siger Preben Bager til ErhvervsBladet og hentyder til, at salget fra de nu 23 Gør Det Selv HTH-butikker er vokset cirka 40 procent i 2003 og udgør i volumen 20 procent af den samlede skabsproduktion.
Succesen på gør det selv-markedet presser kapaciteten i Ølgod til det yderste. Derfor udbygges virksomheden med 10.000 kvm, så produktionen kan øges fra de nuværende 22.000 skabsenheder pr. uge til 30.000 enheder.
Gør Det Selv HTH-konceptet skal i 2005 udbredes til Norge og Sverige, idet butiksstrukturen i Danmark da er på plads. HTH har tøvet med at gå for hastigt frem, for gør det selv-folk er handlekraftige og køber fra dag et, når de får øje på en ny butik.