23948sdkhjf

Trip Trap præget af nedgang

[i]Trævareproducenten Trip Trap fra Hadsund kæmper med faldende overskud. Samtidig kæmper man med norsk producent om retten til navnet Trip Trap.[/i]
Trip Trap kommer ud af 2003 med et fald på 9 procent i omsætningen på salg af de kendte havemøbler, plankegulve og gaveartikler, og må derfor også følgende se en halvering i nettoresultatet til 1,7 mio. kr, skriver Børsen idag. Omsætningen endte på 187 mio. kr. sidste år.

Firmaet har rationaliseret og solgt flere mindre aktiviteter fra for at holde plusset i regnskabet, men lægger nu op til at øge omsætningen på sigt gennem flere butikker end de nuværende 11, fortrinsvis franchisebaserede, i kæden Trip Trap Træstudier.

- Vi har haft god held med vores nuværende forretninger, og satser på at åbne op mod 20 butikker herhjemme. Foreløbig koncentrerer vi os om Danmark, og så senere Norge og Tyskland, siger Jørgen Purup til Børsen.

Samtidig fortsætter en længerevarende tvist om navnet på den danske trævareproducent Trip Trap med at true i baggrunden hos Hadsund-firmaet, skriver Børsen endvidere.

Det er norske Stokke Gruppen, som med varemærket Tripp Trapp forsøger at få domstolenes ord i en række lande for retten til at bruge navnet. Det norske selskab kæmper ifølge Børsen ud over navneretten også for at få en økonomisk erstatning af ukendt karakter.

- Det er da en træls sag at have hængende, men vi håber på, at sagen vil finde en eller anden løsning i løbet af året, siger adm. direktør Jørgen Purup ifølge Børsen.

I årsregnskabet kan man læse at sagen koster direkte påbundlinien: ”I såvel 2002 og 2003 er resultatet belastet af betydelige omkostninger til juridisk assistance vedrørende retssager med Stokke Gruppen AS”.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157