23948sdkhjf

Håndbold-EM som genvej til vækst

JKE Design vil på tre år øge antallet af butikker fra 50 til 80. Et sponsorat af det igangværende EM i kvindehåndbold er udset som et skridt på vejen.
Europamesterskaberne i kvindehåndbold er netop indledt i Danmark og Norge med køkkenproducenten JKE Design som én af de officielle partnere.

Aftalen indebærer blandt andet, at turneringens 192 spillere vil optræde med JKE Designs logo på spillerdragten helt frem til finalen den 19. december.

16 nye forhandlere i år
Kvindehåndbold nyder generelt stor bevågenhed på JKE Designs nordiske hovedmarkeder, og adm. direktør Erik Theill er ikke i tvivl om, at sponsoratet er pengene værd:

- Vi betragter EM-partnerskabet som en oplagt mulighed for at understøtte vores ambitiøse vækststrategi på de skandinaviske markeder, siger han.

JKE vækststrategi bygger på en målsætning om at øge antallet af forhandlere fra de nuværende 50 til 80 i løbet af en treårig periode – et mål, som ifølge Erik Theill er inden for rækkevidde:

- Vi har i år udvidet kæden med 16 nye forhandlere i Danmark, Norge og Sverige og har forventning om yderligere forhandlere, da branchen i øjeblikket oplever en konsolidering, lyder direktørens vurdering.

Regionale markedschefer i Norge og Sverige
De ambitiøse vækstmål kræver dedikeret fokus på de enkelte markeder, og derfor har JKE Design valgt at styrke organisationen med ansættelse af regionale markedschefer på både det norske og svenske marked.

Samtidig skal en høj grad af selvstændighed skal gøre det attraktivt at være forhandler:

- Vi tror på, at vores kæde bliver stærkere, når butiksejeren også er beslutningstager. Dermed ikke sagt, at vi ikke samhandler ud fra et konceptsynspunkt, men der er relativt højt til loftet, fastslår Erik Theill.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078