23948sdkhjf

Tre fædre vil lave nyskabende trælegetøj

Crowdfunding blev en stor succes, og nu skal konceptet gøres markedsklart.

De studerede sammen på Danmarks Tekniske Universitet, og nu håber 3 småbørnsfædre på, at deres legetøjsidé kan få et gennembrud.

Med det nystiftede anpartsselskab Letsgorilla har de her i februar afsluttet deres 4 første messedage nogensinde, hvor de viste prototyper af nyt trælegetøj frem på design- og livsstilsmessen Formland i Herning.

For nylig gennemførte de de en crowdfunding-kampagne, som skulle gøre det muligt at sparke firmaet i gang.

De anede ikke, hvad de skulle forvente at få ind. Men på ganske få dage nåede de målet om at rejse 216.000 kroner, og fædretrioen er glade og overvældet.

Letsgorillas trælegetøj er tænkt til småbørn og, og konceptet består af træelementer med skjulte magneter i.

- De prototyper, som vi har lavet, er vi stolte af. De har en flot finish, hvor man næsten ikke kan se de samlinger, som skjuler magneterne, siger Rasmus Fiil, der er en af medejerne.

Et mål er Illums Bolighus

Det har taget trioen cirka 2 år at modne den tidligste idé til den prototype, som nu er blevet messeklar. Letsgorilla har fundet en dansk-vietnamesisk underleverandør i Vietnam, som i forvejen beskæftiger sig med kombinationsprodukter, hvor træ og magneter indgår.

- Så den producent er et rigtigt godt match, siger Rasmus Fiil.

På Formland i Herning ville Letsgorilla gerne blive klogere på markedet. 

- Vi er egentlig bare 3 fædre, der synes, det er sjovt at lave legetøj. Vi er ikke de store businessfolk, så det skal vi til at lære. Vi skal finde ud af, hvem der er interesante at samarbejde med og hvor kan vi passe ind.

Letsgorilla vil ud i den kategori af legetøjsbutikker, som kun sælger legetøj med høj designkvalitet. Rasmus Fiil nævner selv legetøjsafdelingen i Illums Bolighus som et mål.

Går tingene som planlagt, kan forudbestillingerne leveres til crowdinvestorerne i oktober. Og trioen håber, at konceptet er klar til markedet i årets julehandel.

Formland - en succes

På sidste uges Formland-messe fik de masser af positiv respons fra mulige forhandlere, og messen har styrket troen på idéen.

- Én lod sit barn blive hos os og lege med det, og barnet ville simpelthen ikke væk herfra, men blev stående og flyttede rundt på elementerne. Det var dejligt at få det afprøvet og se at det virker også på dén målgruppe, fortæller Rasmus Fiil.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.435