23948sdkhjf

Stor skandinavisk satsning

Tyske Interstuhl, der er Europas tredie største producent af kontorstole, opruster på det skandinaviske marked. Det sker bl.a. med et højt profileret møbelprogram, som markedsføres fra et nyindrettet showroom på Scandinavian Trade Mart. Idéen med den skandinaviske offensiv er at øge virksomhedens samlede eksportandel med 15-20 procent.
Pressemeddelelse fra Interstuhl

Europas tredie største producent af kontorstole, tyske Interstuhl, ruster sig til at indtage det skandinaviske marked fra et nyetableret showroom på Scandinavian Trade Mart i Bella Center. Målet med den nye danske base er foreløbig at øge den ekspanderende virksomheds samlede eksportandel fra den nuværende trediedel til godt halvdelen af den 500 millioner kroner store omsætning.

- Det nye showroom er tænkt som et strategisk brohoved til Skandinavien, forklarer Interstuhl Scandinavia’s danske markedschef John Lauritsen.

- Herfra satser vi på at udbygge vort forhandlernet og styrke dialogen med den professionelle del af kontormøbelbranchen, og operationen der bl.a. indebærer markedsføringen af et nyt højt profileret møbelprogram, er allerede godt på vej til at lykkes, i følge markedschef John Lauritsen.

- Interstuhl har via det danske forhandlernet netop løst ti større indretningsopgaver i Danmark, blandt andet for TDC, der har fået leveret en række specialudviklede stole til deres netcaféer.

- Målet for os er ikke blot at eksportere stole. Siden vi etablerede os på det internationale marked i begyndelsen af 70’erne, har vi også arbejdet seriøst på at give kunderne en totaloplevelse, hvor der er lagt lige stor vægt på høj produktkvalitet, professionel rådgivning og service, forklarer John Lauritsen, der mener at virksomhedens korte leveringstider og højt kvalificerede planlægningskompetencer også er væsentlige parametre når succesen skal måles.

- Vores styrke er et meget bredt produktprogram i flere forskellige priskategorier. Vi har specialiseret os i stole til kontorer og konferencerum, i kantinestole og ventemøbler til f.eks. lufthavne. Udvikling af specialmøbler som f.eks. industriarbejdsstole til sterile rum, vidner om sortimentets omfang.

- Produkterne er fordelt på tre segmenter eller brands: Interstuhl Scandinavia, som rummer eksklusive erhvervsstole målrettet de kunder, som stiller store krav til teknik og komfort. Prosedia, med forholdsvis få modeller og farver, udviklet med henblik på større kæder, og endelig Bimos, som rummer en kollektion af specialstole til bl.a. laboratoriebrug.

- Med det nye showroom i Bella Center håber vi først og fremmest at kunne markedsføre den højprofilerede del af programmet. Dels via en direkte kontakt til arkitekter, rådgivere og bygherrer og dels via vort net af danske hovedforhandlere, forklarer John Lauritsen, der i øjeblikket arbejder på at finde endnu flere danske forhandlere samt agenter i Norge og Sverige.

Supplerende information vedr. Interstuhl kan fås ved henvendelse til markedschef John Lauritsen på telefon 7022 2345

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062