Pressemeddelelse: Omstiller på kun 4 sekunder

En virkelig effektiv nyhed fra SCM er arbejdsbordet Autoset med kopper og bjælker til CNC-bearbejdningscentre. Det nye bord indstiller sig automatisk med en opstillingstid på kun fire sekunder.
En virkelig effektiv nyhed fra SCM er arbejdsbordet Autoset med kopper og bjælker til CNC-bearbejdningscentre. Det nye bord indstiller sig automatisk med en opstillingstid på kun fire sekunder, og produktiviteten er væsentligt højere end på sædvanlige CNC-maskiner. Dermed kan maskinens produktionskapacitet udnyttes 100% - en stor fordel for vindues- og dørproducenterne, til møbelproduktion, fremstilling af låger, inventar m.m. Det nye automatiske bord har sine største fordele for alle CNC-brugere, der arbejder med små seriestørrelser.

Arbejdsbordet Autoset indstiller sig automatisk med en opstillingstid på kun fire sekunderSkift mellem bearbejdning af forskellige emnetyper og størrelser tager blot 4 sekunder, hvilket svarer til den tid, det tager at fjerne det bearbejdede emne og samle det næste op klar til bearbejdning. Maskinen kan således arbejde på det ene bord, mens der stilles om og lægges op på det andet. Derved udnyttes maskinens kapacitet fuldt ud.

Det nye bord kan færdigindstilles på under 4 sekunder for alle maskinens konfigurationer fra den mest enkle til den mest komplicerede. Den meget korte indstillingstid opnås, fordi hver af bjælkerne på arbejdsbordet og hver sugekop eller clamp er monteret med sit eget uafhængige motorsystem. Desuden er kopper og clamps udstyret med et lynkoblingssystem. På denne måde kan alle bevægelser ved justering udføres samtidigt og lynhurtigt - uanset hvilken opstilling bordet skal have. Bordet styres naturligvis over maskinens CNC-styring.

I hele træindustrien vil det nye bord være en meget stor fordel. Der kan uden problemer og uden spildtid køres både små og store serier med store variationer i emnernes størrelse og udseende, faktisk kan også enkeltstyksproduktion udføres hurtigt og effektivt uden spildtid.

Det nye bord fås i flere udgaver og kan monteres på SCMs kendte bearbejdnings- og fræsecentre.

Nærmere oplysninger fås hos: