23948sdkhjf

Ikea sænker priserne

Møbelvarehuskæden Ikea sælger mere og fortsætter sin prissænkningsstrategi i det seneste varekatalog.
Ikea Sverige viser ikke sit årsresultat før i næste måned, men meddeler sammen med præsentationen af 2005-kataloget, at virksomheden regner med en stigning i salget på 9 procent sammenlignet med regnskabsåret 2002/2003. Dette svarer til en total omsætning på cirka 7,6 milliarder svenske kroner, skriver den svenske avis Dagens Industri.

- Forklaringen er at vi har en meget stærkt sortiment og Sveriges laveste priser, konstaterer Ikeas informaitonschef Fredrik Wahlorén overfor Dagens Industri.

På det internationale niveau går det på nogenlunde tilsvarende vis. Globalt øgede koncernen sit salg med 3 procent til omkring 103 milliarder svenske kroner, skriver Dagens Industri.

Tyskland fortsætter med at være Ikeas største marked med 20 procents af salget. Tyskland efterfølges af Storbritanien, USA og Frankrig. Hjemmemarkedet Sverige er bare det femte største marked, der tegner sig for 8 procent af det globale salg, fremgår det af den svenske avis Dagens Industri.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079