Pressemeddelelse: SCM WINDOR 40

SCM WINDOR 40 CNC vinkel-bearbejdningscenter til vinduer og døre. Minimalt pladsbehov og maksimal ydeevne.

På Xylexpo 2004 præsenterer SCM WINDOR 40, et nyt vinkelanlæg til vindues- og dørproduktion. Trods svære konjunkturforhold glædes vindues- og dørindustrien nu over den verdensomspændende, gunstige udvikling indenfor byggeindustrien.

Med den nye WINDOR 40 tilbyder SCM den mest moderne teknologi. En investering som også vil være overkommelig for den mindre eller mellemstore virksomhed.

Det nye vinkelanlæg WINDOR 40 består af en fleksibel tappesektion MULTITEN 40 og en profilmaskine FORMAT 20 med CNC styring CONTROL 100 PC.

Tappedelen med automatisk vending af emnet kan udstyres med en eller to 620 mm lange spindler, som er trinløst programmérbare, og samtidig er udstyret med den nye elektrospindel Power 2000 (11 kW; væskekøling). Den automatiske værktøjsveksler Rapid 24 gør det muligt at anvende 24 forskellige værktøjer.
Power 2000 fræsespindlen muliggør både vertikal og horisontal boring og fræsning på alle emnesider. Samtidig med tapningen kan der således udføres f.eks. følgende processer:
- Boring til Dreje/kip beslag
- Boring til greb
- Boring til samling af midterelementer (poster eller midterstolper/sprosser)
- Boring til dyvelsamlinger
- Fræsninger til slutblik
- Fræsninger til låse
- Fræsninger til jalousier m.v.

Alle disse forarbejdninger udføres på WINDOR 40 samtidig med at tapningen foretages, mens der typisk ved andre systemer som regel skal anvendes en ekstra proces til disse bore-/fræseopgaver.

Profilmaskinen Format 20 råder over tre 320 mm spindler til værktøjsoptagelse på højre side.

Yderligere der fås horisontalspindler til øverste og nederste bearbejdning, et praktisk rullebord til omfalsning af meget smalle elementer og til særlige krav til forarbejdning, og 620 mm lange spindler både på højre og venstre side af maskinen.

CNC-styringen CONTROL 100PC består af en gængs SPS og en PC (Supervisor) med WINDOWS-brugerflade. „Next“, Programmerings software fra SCM, er yderst enkel at anvende og muliggør den hurtige programmering, også af bore- og fræseprocesser.

For hurtig og sikker gemmenførsel af samtlige forarbejdninger, er der mulighed for en tilslutning (via kabel eller diskette) til eksterne software systemer, for optimal ordreafvikling.

CONTROL 100PC er desuden udstyret med TELESOLVE software, som via telefonnettet giver mulighed for, om nødvendigt at få forbindelse mellem WINDOR 40 kundeservice for direkte online at konstatere og udbedre eventuelle forstyrrelser.

SCM Windor 40-D forhandles i Danmark af:
web: www.lindlarsen.com