23948sdkhjf

Køkkentrenden anno 2011

Trendmager vurderer, at køkkenet anno 2011 går tilbage til rødderne. Køkkenet bliver igen et arbejdskøkken.
Trendmager Mads Arlien-Søborg, indehaver af firmaet Preview, tror meget på køkkenets tilbagekomst som arbejdskøkken. Det sker som en reaktion mod det meget designede, lyder hans konklusion.

- Det bliver snarere et arbejdsrum, hvor den primære funktion er at lave mad. Tidligere handlede det om at fremvise sit dyre designkøkken. Fremtidens køkken handler om autencitet og kvalitet, præcis som vi ser indenfor mad-trends. Gode råvarer og gode materialer, fremhæver trendmageren.

- Det kræver solide lav-praktiske løsninger. Teknologien kommer også til at spille en stor rolle. Men den skal igen være brugervenlig og praktisk at håndtere, lyder Mads Arlien-Søborgs videre vurdering af køkkentrenden anno 2011.

Fra køkkendrøm til leve- og arbejdsrum
Drømmen om det perfekte køkken har ændret sig fra reklamernes glansbillede til at være et leverum, som er ramme om familiens og livets aktiviteter.

For den moderne familie er køkkenet et rum med mange funktioner. Det er ikke længere tilstrækkeligt at have noget smart og supermoderne at vise frem. Køkkenet har skrevet sig ind i den moderne tids nerve i boligen. Madlavning er igen blevet en vigtig aktivitet, men har fået følgeskab af familiens øvrige gøremål.

I nutidens køkken bliver der bagt speltboller, samtidig med at børnene laver lektier. Computeren har også en fast plads, så vi kan tjekke nyheder og Facebook, mens vi diskuterer dagens begivenheder, og gør klar til at vennerne kommer forbi til middag.

Det sætter helt nye standarder for, hvad det er køkkenkunderne går efter - og især de unge familier har en helt klar opfattelse af, hvad køkkenet skal kunne og hvordan det skal se ud.

Svane Køkkenet følger tidens trend
Svane Køkkenet tog i 2010 prisen som årets mest innovative køkkenfirma. Og her følger man nøje med i trends og tendenser i markedet.

- Det er vigtigt at vise individuelt tilpassede løsninger i køkkenbutikkerne, så det giver inspiration til, hvordan et nyt køkken kan opfylde alle de behov og ønsker, som familien har i hverdagen. Hvor det for bare nogle år siden handlede meget om at være med på det seneste køkkenbeat, handler det nu mere om friheden til at få skabt et individuelt tilpasset køkken og en stil for at finde de løsninger, der er med til at binde det sociale liv i familien sammen og give rum til hverdagens og fritidens aktiviteter, siger Svanes brand manager Merete Steenberg Thomsen.

Brand manageren mener, at Svanes nye køkkenserie White line/Black line er et gennemtænkt design, som er udtryk for de nyeste tendenser inden for køkkendesign.


Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093