23948sdkhjf

Søstrene Grene åbner butik nummer 200

Om tre år forventer kæden at have åbnet yderligere 150 butikker, men værdier er stadig vigtigere end ekspansion, lyder det fra direktøren.

Der er sket meget siden familien Grene åbnede den første Søstrene Grene-butik på Strøget i Aarhus i 1973.

I dag er den populære danske kæde tilstede i 16 lande og rundede ny milepæl, da dørene slog op til butik nummer 200 i fredags i Nykøbing Falster.

Det skriver kæden i en pressemeddelelse. 

Mens mange andre aktører i detailhandlen ruster sig til fremtiden ved at satse på nethandel, er kernen i Søstrene Grenes koncept fortsat de fysiske butikker.

- Vi er meget taknemmelige for, at vores kunder i Danmark og i udlandet tager så godt imod Søstrene Grene og vores særlige butikskoncept med labyrintagtige gange, klassisk musik og behageligt, dæmpet lys og farvekoordinerede varer. Konceptet er ens, uanset om du besøger en Søstrene Grene-butik i Nykøbing Falster eller Tokyo. Vi vil gerne give vores kunder en anderledes butiksoplevelse og et afbræk fra en travl hverdag, forklarer Mikkel Grene, adm. direktør og medejer af Søstrene Grene.

- Vi er stolte over, at der er så stor efterspørgsel efter Søstrene Grene, men ekspansion og vækst har aldrig været et mål i sig selv. For os er det vigtigste at gøre tingene ordentligt og sørge for, at vores værdier og kultur hele tiden er med, siger han.

I 2005 åbnede kæden sin første butik uden for landets grænser, og for seks år siden begyndte eventyret udenfor Skandinavien.

Siden er det gået stærkt, og i dag er kæden tilstede på 16 forskellige markeder: Belgien, Danmark, England, Frankrig, Færøerne, Holland, Irland, Island, Japan, Nordirland, Norge, Schweiz, Spanien, Sverige, Tyskland og Østrig.

Inden for de næste tre år forventer Søstrene Grene at åbne ydereligere 150 nye butikker, ligesom man også kigger på helt nye markeder. Den store vækst og ekspansion krævet et topmoderne logistisk setup, og derfor har kæden for nyligt bygget et 30.000 kvadratmeter stort, nyt logistikcenter.

Massiv Facebook-interesse bag åbningen i Nykøbing Falster
 
Butikken i Nykøbing Falster er resultatet af, at Søstrene Grene på både mail og de sociale medier har modtaget utallige henvendelser fra kunder, der har ønsket sig en butik i byen.

Interessen fra borgerne i Nykøbing Falster har været overvældende, mener Mikkel Grene.

Det er et kæmpe privilegium at have kunder, der aktivt kontakter os med et ønske om, at vi kommer til deres by. Vi lytter til vores kunder så meget som muligt, og det er en stor glæde, at vi nu har mulighed for at imødekomme et af de mest efterspurgte ønsker. Vi har åbnet over 100 butikker i løbet af de seneste fire år, og jeg har svært ved at nævne andre byer, som vi har fået lige så mange forslag om fra kunderne på forhånd som Nykøbing Falster, siger han. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.112