23948sdkhjf

Møbelproducent opruster i Danmark

En ny agentaftale skal være med til at sikre Howes målsætning om at fordoble omsætningen i løbet af tre år.
Der står vækst på dagsordenen hos Howe i disse år. Møbelfabrikken fra Middelfart kunne i 2010 glæde sig over en fremgang i omsætningen på 10 %, men ambitionerne for fremtiden er større.

Således har ledelsen lanceret en ny vækststrategi, der frem mod 2014 skal sikre en fordobling af den nuværende omsætning på ca. 85 mio. kroner.

Styrke positionen i arkitektverdenen
Som første led i strategien har Howe indgået agentaftale med Thomas Birkebæk og firmaet T Furniture, som pr. 1. marts 2011 har fået til opgave at udbrede kendskabet til Howes møbler i Danmark:

- Aftalen med Thomas Birkebæk er et led i at styrke Howes synlighed og position i arkitektverdenen. Desuden er Thomas’ fortid som salgschef hos bl.a Scan Office, Sapa og Kinnarps uhyre væsentlig, idet vi får en agent med et indgående kendskab til branchen, forklarer salgs- og marketingchef Lars Bruntse.

Et stort uudnyttet potentiale
Howe har i over 80 år arbejdet sammen med arkitekter og designere. Men trods de mange år i branchen er potentialet for vækst på det danske marked stort, og det er årsagen til, at Thomas Birkebæk har takket ja til opgaven:

- Jeg har i længere tid undersøgt mulighederne for at starte som agent for en eller flere designorienterede brands i Danmark. Da Howe henvendte sig, var jeg ikke et øjeblik i tvivl om, at nu var muligheden der: Et stærkt designorienteret, internationalt brand med et stort uudnyttet potentiale i Danmark, udtaler Thomas Birkebæk.
Læs mere om: Howe
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095