Møbelproducent opruster i Danmark
En ny agentaftale skal være med til at sikre Howes målsætning om at fordoble omsætningen i løbet af tre år.
Således har ledelsen lanceret en ny vækststrategi, der frem mod 2014 skal sikre en fordobling af den nuværende omsætning på ca. 85 mio. kroner.
Styrke positionen i arkitektverdenen
Som første led i strategien har Howe indgået agentaftale med Thomas Birkebæk og firmaet T Furniture, som pr. 1. marts 2011 har fået til opgave at udbrede kendskabet til Howes møbler i Danmark:
- Aftalen med Thomas Birkebæk er et led i at styrke Howes synlighed og position i arkitektverdenen. Desuden er Thomas’ fortid som salgschef hos bl.a Scan Office, Sapa og Kinnarps uhyre væsentlig, idet vi får en agent med et indgående kendskab til branchen, forklarer salgs- og marketingchef Lars Bruntse.
Et stort uudnyttet potentiale
Howe har i over 80 år arbejdet sammen med arkitekter og designere. Men trods de mange år i branchen er potentialet for vækst på det danske marked stort, og det er årsagen til, at Thomas Birkebæk har takket ja til opgaven:
- Jeg har i længere tid undersøgt mulighederne for at starte som agent for en eller flere designorienterede brands i Danmark. Da Howe henvendte sig, var jeg ikke et øjeblik i tvivl om, at nu var muligheden der: Et stærkt designorienteret, internationalt brand med et stort uudnyttet potentiale i Danmark, udtaler Thomas Birkebæk.