23948sdkhjf

Mindre virksomheder mangler vækststrategi

Hver tredje mindre virksomhed står uden en klar plan for, hvordan de ambitiøse mål om vækst indfries.
De fleste mindre virksomheder i Danmark forventer vækst i de kommende år, og en stor del af disse regner endvidere med, at væksten vil føre til ansættelse af nye medarbejdere.

Men de optimistiske forventninger følges dog ikke altid op af en klar vækststrategi.

Det viser en ny undersøgelse af ejerledede virksomheder foretaget af Nykredit. Undersøgelsen afslører, at godt hver tredje mindre virksomhed står uden en klar plan for væksten.

- Det er skræmmende, at mere end en tredjedel af virksomhederne med vækstambitioner åbenbart regner med, at væksten kommer af sig selv. Der er behov for en erkendelse af, at udvikling og vækst kræver overvejelser og planlægning, siger professor Mette Neville fra Århus School of Business, der har bidraget med ekspertviden til Nykredits undersøgelse.

Undersøgelsen er gennemført i samarbejde med Rambøll og bygger på interviews med 1.033 danske ejerledere. Cirka 85 % af de mindre virksomheder i Danmark ledes af deres ejer.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062