23948sdkhjf

Outsourcing mislykkes for hver fjerde virksomhed

For megen fokusering på lave lønninger og generel dårlig forberedelse er skyld i, at hver fjerde danske virksomhed ikke opnår de forventede besparelser på outsourcing.
Således lyder konklusionen af en undersøgelse om outsourcing.

Omkring hver fjerde danske virksomhed oplever, at de realiserede besparelser ved outsourcing ikke står mål med forventningerne, skrev Dagbladet Børsen i går.

Tallene stammer fra en undersøgelse foretaget af den internationale konsulentkoncern PA Consulting Group.

Undersøgelsen, der bygger på interview med 50 økonomidirektører ansat i danske virksomheder, er en af de første evalueringer, der viser, hvordan det går for nogle af de selskaber, som har valgt at flytte produktionen ud af Danmark, skriver Ingeniøren.

Analysen viser bl.a., at 27 procent af de adspurgte økonomidirektører har opnået mindre end 75 procent af den forventede besparelse på flytning af aktiviteter til lavtlønslandePartner i PA, John Jensen siger til Børsen:

Dansk Industris specialist i outsourcing, Henrik Bjørn Christensen oplever ligeledes, at et flertal af de selskaber, der outsourcer, ikke opnår de resultater, som de havde forventet.

Han peger på, at det ofte skyldes, at virksomhederne ikke forbereder sig godt nok, før de kaster sig ud i outsourcing. De begår fejl som at glemme udgifter til flere ansatte til at styring af indkøb og logistik eller at tage højde for omkostninger i forbindelse med varer, der forsinkes i tolden, skriver Ingeniøren.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.075