Bella Sky: Velkommen i ’det nordiske hjem’
Med en uformel indretning af Bella Skys værelser, foyer og konferencerum vil arkitektfirmaet 3XN give hotellets gæster en oplevelse af det smagfulde skandinaviske hjem.
Det siger Kim Herforth Nielsen, grundlægger og leder af 3XN, der er arkitekten bag hotellet og ansvarlig for den indretning, der skal sikre den helt rette stemning, når gæsterne entrerer hotellet på Amager:
- Vi så på, hvordan vi skandinaver holder af at bo og udvalgte det bedste fra vores indretningstradition til Bella Sky. Nøgleordene var enkelhed, funktionalitet og høj kvalitet både i design og materialer, fortæller 3XN-grundlæggeren om firmaets fortolkning af det overordnede indretningstema ”New Nordic Cool”.
Nyt og klassisk møbeldesign
Kunststof var bandlyst, da hotellets 814 værelser skulle indrettes. Gulvtæpperne er i uld og sengetæpperne i bomuld, mens naturmaterialer som ask, røget eg og læder er gennemgående i indretningen.
De brændte farver tilfører rummene varme og skaber samtidig referencer til den nordiske natur, som omgiver hotellet i kraft af dets placering på Amager Fælled.
Også i valget af møbeldesignere har 3XN valgt det bedste fra den nordiske tradition og har inddraget både nyt og klassisk design fra navne som Hay, Arne Jacobsen og Finn Juhl. Fælles for de valgte møbler, tekstiler og lamper er de runde, organiske former, som understreger en uformel og afslappet stemning.
Bella Sky slår armene ud
I hotellets foyer bydes gæsterne velkommen af en speciallavet lysskulptur, ”The Bella Chandelier”. Med flere end 7-000 LED-lamper reflekterer den samspillet mellem de kølige og varme farver, der kendetegner den nordiske natur.
Receptionsområdet er indrammet af en gylden og rå træreliefvæg. Mindre og flytbare receptionsdiske sikrer en personlig betjening, hvor personalet med få skridt kan stå ved siden af gæsten:
- Vi ønsker at give hotellets gæster en oplevelse af at træde ind i et varmt, afslappet og venligt rum, når de ankommer til Bella Sky. Både gennem udsmykningen og det personlige serviceniveau, som indretningen muliggør. På den måde viser hotellet sin uformelle gæstfrihed fra første sekund, forklarer Kim Herforth Nielsen.