Junckers satser på Asien
Rusland, Indien og Kina er blandt de markeder, der skal være med til at vende underskud til overskud hos den danske gulvproducent.
Og med udsigt til fortsat svære markedsvilkår i Vesteuropa, er det nu andre steder, der skal satses. Det fortæller adm. direktør Carsten Chabert i et interview med Dagbladet Børsen:
- Vi kigger meget på geografien. Vi er efterhånden globalt repræsenteret enten med egne selskaber eller via distributører. Vi ser især på mulighederne for at vokse i Rusland, Indien og Kina, siger direktøren, der håber, at en bedre geografisk spredning af forretningen kan gøre Junckers i stand til at navigere udenom de store konjunkturudsving i fremtiden.
Store muligheder
Markederne i Asien stod blot for 8 % af 2010-omsætningen på 463 mio. kroner, og Junckers øjner således et stort potentiale for fremtidig vækst i bl.a. Kina:
- Vi ser meget store muligheder i Asien. Vi kan se, at de går meget op i vores lange historie, og at der er stor interesse for high end-produkter, siger Carsten Chabert.
Læs mere om Junckers’ årsregnskab i artiklen Ny fremgang for Junckers i 2010