Krydstogtskibe og Tripadvisor fordobler bundlinjen hos jysk tæppefabrik
På en enkelt år har tæppevirksomheden Dansk Wilton næsten fordoblet bundlinjen fra godt 8 mio. kr. før skat til næsten 16 mio. kr.
Det skriver Børsen om 2018-årsregnskabet, der endnu ikke er offentliggjort.
Og ikke alene er bundlinjen vokset. Det samme er omsætningen, der steg med 10-20 procent, mens bruttoresultatet voksede med over 30 procent, fortæller administrerende direktør Søren Sonne.
Han mener, de gode tal skal ses i lyset af øget turisme:
- Der er flere og flere, som tager på krydstogt, og der bygges flere og flere hoteller rundt i verden - samtidig med, at de eksisterende hoteller skal renoveres. Og det kræver nye tæpper. Tripadvisor er en vigtig del af forklaringen her. Får man ikke gode anmeldelser på Tripadvisor, så kommer det til at gøre ondt på forretningen, siger Søren Sonne til avisen.
Krydstogtsektoren har været i kraftig vækst de senere år, og derfor forventer Dansk Wilton også igen i 2019 at kunne vise gode resultater på top- og bundlinje.
Dansk Wilton beskæftiger cirka 80 medarbejdere.