Udnytter trang til selvforkælelse: Fritz Hansen rykker i Kina
Kina skal være møbelproducenten Fritz Hansens største marked i Asien.
En ny flagskibsbutik i Xian bliver første af mange, skriver dagbladet Børsen.
Det er kinesernes trang til selvforkælelse, der skal booste salget i Kina.
- Hvis man ser på luksusindustrien i Kina, så er der flere faser. Hvor man først har været dér, hvor man gerne har villet kunne flashe det, altså vise dit ur eller bil eller taske, så har det flyttet sig de seneste par år og handler nu i højere grad om at købe noget, “fordi jeg fortjener det”. De begynder at forkæle sig selv og køber kunst, dyre vine og huse som statussymboler, og jeg tror der er kæmpe muligheder for os i den trend, siger salgsdirektør Lars Galsgaard.
Fritz Hansen omsætter i dag for 120 mio. kr. i Asien med Japan som det største marked, efterfulgt af Korea.
Lars Galsgaard vurderer, at Kina indtager førstepladsen i Asien inden for de næste 5-10 år. Han vil dog ikke sætte tal på.