Møbel-køb hitter på nettet – særligt i foråret
Det er efterhånden ikke nogen overraskelse, når nye opgørelser viser, at danskernes handel på nettet kun bliver ved med at stige.
Tøj og sko topper stadig salget, men også salget af møbler vokser.
Det viser tal fra Dansk Erhverv, hvor det ses, at andelen af danskere, der handler møbler og husholdningsartikler har oplevet en støt stigning på seks procentpoint over de seneste fem år.
Alene i 2018 var lagde knap halvdelen af alle nethandlende danskere møbler eller husholdningsartikler i varekurven.
Det er dog ikke alle årstider, der er lige travle, når det gælder danskernes shoppehumør af møbler på nettet.
Ifølge Nicolai Østergaard, direktør i møbelbutikken Boboonline.dk, er det tidlige forår og særligt marts nemlig en af de helt travle årstider:
– En af vores travleste perioder, udover Black Friday, er faktisk nu i det tidlige forår. Jeg tror, at vi danskere stikker hovedet op fra vintermørket og ser vores hjem i det friske forårslys, og så får vi lyst til at rykke rundt og forny, hvordan vi har indrettet os, siger han i en pressemeddelelse.
Nicolai Østergaard har gennem den familieejede webshop næsten ti års erfaring i at servicere danskernes møbelshopping på nettet. Han oplever, at det særligt er nogle møbelgrupper, som danskerne køber på nettet.
– Vi har været onlinebutik siden 2010, og vores største varekategorier er indenfor dagligstue- og spisestuemøbler, så vi har solgt mange store møbler og ved af erfaring, at det ikke er særligt meget mere besværligt end så meget andet nethandel, hvis du bare er en smule opmærksom, siger Nicolai Østergaard.