23948sdkhjf

Forår for Formland med dobbelt besøgstendens

Dansk design er i høj kurs i udlandet, og det mærkede man også på Formland Spring 2020, der efter fire dage nåede sin afslutning den 2. februar i MCH Messecenter Herning.

Mens det samlede tal gik tilbage fra næsten 12.000 fagfolk i 2019-udgaven til 10.252 i år, mønstrede messen en international besøgsfremgang på 23 pct. sammenlignet med seneste Spring-messe. De besøgende kom fra 33 lande, heriblandt Australien og USA.

Det skriver Formland i en pressemeddelelse. 

Den store internationale bevågenhed gik ikke ubemærket hen hos den danske designvirksomhed Spring Copenhagen, der var blandt messens 384 udstillere. Ifølge ejer Peter Sørensen er det som et dansk designbrand vigtigt at deltage på Formland for at vise designdanmark frem for udlandet. 

– Jeg kan dårligt huske, at vi har haft samme succesrate på nogen af de internationale messer, vi har deltaget på. Vi har fået en del internationale leads, så Formland understøtter også vores internationale strategi. Det har været en stor succes at være med, fortæller Peter Sørensen i pressemeddelelsen.  

Ordrer til iværksættere
De kreative trendmiljøer har sammen med iværksættereventen Creators Community også haft stor betydning for den aarhusianske designbutik Kaiku, der bruger Formland til at orientere sig i kommende tendenser. Indehaver Dorte Hansen har under messen placeret ordrer hos otte iværksættere og har planer om at bestille varer hjem fra yderligere tre upcoming brands. 

– Iværksætterområdet har fyldt meget for os som indkøbere på Formland denne gang, siger Dorte Hansen og henviser til, at mindre standes ting er kommet i en større sammenhæng: 

– Det er kunsten, og det kan vi overføre til vores butik og se videreført til vores kunder og deres hjem, tilføjer Kaiku-indehaveren.  

Næste interiør- og designmesse, Formland Autumn, finder sted 13.-16. august.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079