23948sdkhjf

Fritz Hansen går nye veje

Hvordan udvikler man et nyt forretningskoncept med udgangspunkt i Fritz Hansens eksisterende brand? Dette spørgsmål arbejder studerende fra Teko på at besvare.
- Det er jo interessant at vide, hvordan en 22-årig ser på et gammelt dansk klenodie som Fritz Hansen. Samtidig er de unges betragtninger renset for daglig trummerum. De kender ikke den realisme, vi færdes i, og lader sig derfor ikke begrænse, når de udvikler idéer.

Designdirektør Christian Grosen fra Fritz Hansen får i disse uger både interessante og brugbare input til den kommende tids forretningsudvikling.

Den hæderkronede danske møbelproducent har nemlig takket ja til invitationen om at deltage i projektet Innovations Cup, hvor studerende og virksomheder samarbejder om at finde nye innovative idéer.

Entrepreneurship og intrapreneurship
Denne Innovations Cup er den 22. i rækken, og konkret har de studerende, der læser entrepreneurship ved Teko, fået til opgave at udvikle et nyt fremtidigt forretningskoncept, som bygger på Fritz Hansens nuværende brand.

- Endnu er det jo kun skitser, som de studerende har præsenteret os for, men jeg synes, de har fremlagt idéer, som er rigtig gode og spændende, sagde Christian Grosen for nyligt, da Innovationsnetværket Livsstil – Bolig & Beklædning, der er arrangør af Innovations Cup, havde samlet de involverede parter til midtvejsevaluering.

Fritz Hansen samarbejder jævnligt med designskoler i både ind- og udland, men til forskel fra tidligere er Christian Grosen denne gang spændt på at få den forretningsmæssige vinkel på, som de Teko-studerende byder ind med.

- Dette uddannelsesspeciale handler om entrepreneurship, men vi arbejder også med intrapreneurship, hvor man udvikler nye tiltag i en eksisterende virksomhed. Derfor passer denne opgave rigtig godt til vores studerende, forklarer underviser Pia Hansen fra Teko.

Blandt de studerendes idéer er nye former for storytelling, Libyen som nyt marked, et retailkoncept til BRIK-landene og udvikling af Fritz Hansens republik. Vinderne af Innovation Cup 22 findes i december måned, når de studerende er helt i mål med opgaven.

Denne artikel bygger på informationer fra nyhedsbrevet ”Nyt fra Innovationsnetværket Livsstil - Bolig & Beklædning”
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078