23948sdkhjf

Jysk vil forbedre image

Bedre kvalitetskontrol, andre farver og nyt design skal frem mod 2014 ændre kundernes opfattelse af den danske møbel- og sengetøjsgigant.
I business-verdenen er størrelsen som oftest afgørende for, hvilke kort man har på hånden i en forhandlingssituation.

Derfor er det ikke utænkeligt, at flere mærkevarer vil snige sig ind på hylderne hos Jysk i fremtiden.

- Tidligere kiggede de store snobbede mærkevarer typisk den anden vej, når det var Jysk, der kom. Det gør de ikke mere, siger Jysk-koncernens ejer, Lars Larsen, i et interview med dagbladet Børsen.

Et mini-Ikea
Jysk Nordic fremlagde tirsdag et 2010/11-regnskab, der viser et plus på 575 mio. kr. ud af en omsætning på lidt over 9 mia. kr.

Resultatmæssigt er der tale om et lille fald i forhold til året før, mens omsætningen er øget med 8 %. Jysk er i det forgangne år vokset med 150 butikker og forventer i 2012 at nå endnu en milepæl med åbningen af butik nummer 2.000.

Ekspansionen fortsætter således ufortrødent, men i fremtiden ønsker Jysk at være kendt for andet end blot lave priser. Lars Larsen fortæller til Børsen, at han godt kunne tænke sig at være lidt mere fremme i skoene rent designmæssigt, og ofte skæver han misundeligt til det koncept, som svenske Ikea med stor succes har bygget op:

- Vi skal være et mini-Ikea, og vi skal også blive endnu bedre til at servicere vores kunder. Hvis man kombinerer god pris, kvalitet og design, så sidder man godt i sædet, siger han.

Læs også: Tilfredsstillende regnskab fra Jysk Nordic
Læs mere om: Jysk
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.096