Det vidste du ikke om Ikea
Hvor mange kataloger printede Ikea i 2011, og hvor mange besøgte koncernens websites? Disse spørgsmål – og mange flere – besvares i Ikeas årsrapport ”Welcome inside 2011”.
Det skete som led i offentliggørelsen af rapporten ”Welcome inside 2011”, der skal give medarbejdere, leverandører og andre interessenter et indblik i de forskellige dele af Ikea.
Udover regnskabstallene indeholder rapporten information om koncernens udvikling og strategier, indlæg fra ledende medarbejdere – samt en lang række tal og facts. Wood Supply giver her et indblik i, hvad Ikea fortæller om sig selv.
Vidste du, at Ikea i regnskabsåret 2010/11…
• havde flere end 655 millioner besøg på verdensplan?
• rådede over et sortiment på omkring 9.500 produkter?
• havde et oplag på 208 millioner kataloger, fordelt på 30 sprog og 59 forskellige udgaver?
• havde 870 millioner besøg på sine websites?
• omsatte for 1,2 mia. EUR – alene i fødevarer?
• løftede sin koncernomsætning med 6,9 % til 24,7 mia. EUR?
• løftede sin indtjening med 10,3 % til 2,97 mia. EUR?
• åbnede syv nye varehuse og bød velkommen til 4.000 nye medarbejdere?
• fortsatte sine investeringer i vindmøller og solceller, hvilket betyder, at over halvdelen af koncernens energiforbrug er bæredygtigt?
• beskæftigede 131.000 medarbejdere på verdensplan; heraf 100.000 i retail?
• solgte flest varer i Tyskland (15 %), efterfulgt af USA (11 %), Frankrig (10 %), Italien (7 %) og Sverige (6 %)?
• hentede 79 % af sin omsætning i Europa, mens Nordamerika stod for 14 % og Asien, Rusland og Australien tilsammen 7 %?
• gjorde 22 % af sine indkøb i Kina, 18 % i Polen og 5 % i Sverige?
• gjorde 63 % af sine indkøb i Europa, 33 % i Asien, Rusland og Australien og 4 % i Nordamerika?
Find hele rapporten på www.ikea.com