23948sdkhjf

Kontorleverandør om ny direktør: Møbelerfaring interesserer os ikke

I sidste uge kunne den århusianske kontormøbelleverandør JK Office offentliggøre en ny direktør med en noget atypisk baggrund. Morten Werge Kallmayer kommer fra en stilling som chef for Politikens Lokalaviser og uden spor erfaring fra møbelbranchen, og ifølge virksomhedens tidligere administrerende direktør er det netop pointen.

– Vi bliver ved med at kigge efter folk, der ingen erfaring har fra den her branche – det interesserer os simpelthen ikke, lyder det fra medejer Henrik Sinnbeck, der medgiver, at det utraditionelle direktørvalg er kommet bag på en del.

– Der er da nogle stykker, der har ringet og spurgt, hvad pokker vi har gang i, lyder det med et grin.

Men Henrik Sinnbeck ved præcis, hvad han har gang i. Han har nemlig selv taget turen masser af gange.

– Jeg startede selv som folkeskolelærer og kom ad den vej ind i IT-verdenen. Det førte til en spændende karriere i branchen, hvoraf de 12 sidste år var som Country Manager i Hewlett Packard. Sideløbende viste der sig, lidt tilfældigt, en vej ind i ejendomsbranchen, hvor vi blandt andet købte Randers Kaserne og flere andre ejendomme rundt i Danmark. Via udviklingen af den gamle kaserne i Randers, og igen ganske tilfældigt, bød der sig en mulighed med kontormøbler som endte i JK Office, fortæller den nu tidligere JK-direktør, der har draget én gennemgående erfaring fra sine egne brancheskift.

– Jeg har fundet ud af, at de øjne, der er anderledes end den industri, de kigger på, de kan bidrage med rigtig, rigtig meget, lyder det.

En digital omstilling

Når Henrik Sinnbeck skal pege på, hvad Morten Kallmayers nye øjne skal bidrage med, fremhæver han særligt det digitale område.

–  Morten har arbejdet i det, der måske er den mest besværlige kommercielle branche, du kan opstøve, og han har haft en kæmpe succes i JP/Politikens Hus, hvor han har været med på rejsen i digitalisering og kommercialisering, og vi er gået målrettet efter en direktør, der har stor erfaring med det digitale, forklarer Henrik Sinnbeck, der tror på, at der ligger en potentiel omkalfatring af branchen gemt i digitalisering.

– Jeg er sikker på, det bliver en fuldstændig ”breaker”, og jeg vil tro, at det tager et halvt års tid, før vi er klar til at lancere en platform, der tager den del til nye højder, lyder det fra møbelmanden, der dog endnu ikke vil løfte sløret for de nærmere detaljer.

Han vil til gengæld gerne sætte ord på, hvad hans egen rolle i virksomheden bliver, nu taktstokken er overladt til den tidligere mediemand.

–  Jamen jeg bliver jo i virksomheden og kommer til at sidde i bestyrelsen, ligesom jeg jo i en periode kommer til at hjælpe Morten i det daglige. Men derudover kommer jeg til at koncentrere mig meget mere om vores egne designs under brandet Nordic Design Garage, forklarer han og indvarsler dermed et nyt fokusområde for virksomheden, der i øjeblikket beskæftiger omkring 35 ansatte.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094