23948sdkhjf

Positive toner fra ZOW

Fire travle dage er afsluttet i tyske Bad Salzuflen, og de danske deltagere er allerede i gang med at forberede 2013. Her skal der fejres jubilæum på den danske fællesstand.
I sidste uge kunne Lis Nørgaard, ansvarlig for den danske fællesstand på ZOW, berette om en god start på årets messe, og til stor tilfredshed for de ca. 670 udstillere fortsatte de næste dage i samme stil.

- Det var fire travle dage, der som sædvanlig var kendetegnet af et kvalificeret publikum, som var højt motiverede for at tale med deres leverandører og finde nye produkter, siger Lis Nørgaard, der fortæller, at cirka 17.500 besøgende gik gennem tælleapparaterne. Det er pæn fremgang i forhold til sidste år.

35 procent af gæsterne kom fra udlandet, anført af Benelux, Skandinavien og England. Men messen, der har sit fokus på det tyske marked, blev dog primært opsøgt af tyske møbelproducenter og handelsorganisationer.

Kontraktunderskrivelse på messens førstedag
I alt 13 virksomheder var med på årets danske fællesstand, heriblandt Gern Glas, der udstillede for første gang:

- Vi har været meget tilfredse med at deltage på fællesstanden. Vi er jo ret nye på det tyske marked og fik nogle rigtigt gode kontakter med hjem. Vi glæder os til at arbejde videre på dem og vil under alle omstændigheder været finde på ZOW næste år igen, siger salgschef Benny B. Pedersen.

Blandt de mere erfarne udstillere på fællesstanden er leverandøren af malede MDF-låger, Front-z, der også melder om en meget positiv messe:

- I mandags skrev vi kontrakt med en finsk køkkenproducent, som vi lærte at kende her på ZOW for tre år siden. Vi har besøgt hinandens fabrikker, og stille og roligt har vi nærmet os hinanden. Resultatet er en ny kunde, som vi glæder os til at arbejde sammen med fremover. Vi er allerede i gang med planlægningen af næste års ZOW, siger Henrik Linneberg fra Front-z.

Jubilæum i 2013
Næste år skal der fejres 15 års jubilæum for den danske fællesstand på ZOW. Det agter arrangør Lis Nørgaard at gøre noget særligt ud af.

- Det kommer til at indgå i selve standopbygningen, og messeledelsen har givet tilsagn om at støtte jubilæet i form af forskellige marketingaktiviteter. Fællesstanden er jo min ’baby’, der efterhånden er midt i teenageralderen. Jeg har også fået de første reserveringer med hjem, og det bliver meget spændende at planlægge næste års deltagelse, siger Lis Nørgaard.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078