23948sdkhjf

Lem Beslagfabrik går i offensiven

Den vestjyske virksomhed har frigjort ekstra ressourcer til salgsarbejdet og samtidig investeret i nyt bearbejdningscenter for at kapre nye kunder.
Der var engang, hvor kunderne i selv henvendte sig, når de havde brug for en leverandør. De tider er ovre, og i dag er der hård kamp om kunderne. Den erkendelse er man også nået til hos Lem Beslagfabrik, der af samme grund har valgt at tage tyren ved hornene.

- Det startede egentlig på vores lokale erhvervskontor, Smedenes Hus, hvor vi spurgte, om de ville lave et salgskursus. Vi var der to gange og følte, at vi godt kunne bruge mere, så vi engagerede den konsulent, der underviste os. Der er tale om en gammel, garvet sælger, og han har nu været engageret her i huset de sidste 1½ år og har haft til opgave at hjælpe os med at blive bedre til at sælge os selv, fortæller direktør hos Lem Beslagfabrik, Peter Lambæk.

Ny produktionsansvarlig
Første skridt i den proces har været at skabe mere tid til salgsarbejdet. De sidste 30 år har Peter Lambæk stået i spidsen for virksomhedens produktion, men produktionsansvaret har han nu givet videre til Michael Bonnichsen for i stedet at kunne hellige sig det mere udadvendte arbejde.

- Michael Bonnichsen startede hos os efter nytår. Han har tidligere været værkfører på Hydromann, og har siden arbejdet på All-Round Maskinfabrik, før de lukkede. Senest har han været i låsebranchen i et par år, men ville gerne tilbage til metalbranchen, og han søgte derfor stillingen hos os. Vi kendte ham i forvejen fra Hydromann og All-Round og var ikke i tvivl om, at det var ham, vi ville have, forklarer Peter Lambæk, der derfor stille og roligt får mere tid til de nye salgsopgaver.

- Vi er ligeså stille ved at gå i gang med at få flere kundebesøg, og nu er vi et par mand, der stille og roligt er begyndt at køre ud af huset og hilse på vores gamle kunder og også få nogle nye, siger Peter Lambæk.

Sender kunderne en håndbold
Den tættere dialog med kunderne skulle gerne resultere i, at Lem Beslagfabrik finder flere opgaver, som man kan løse for kunderne, men samtidig er det målet at skabe en mere robust virksomhed.

- Vi forventer at kunne sprede os ud på flere kunder. Vi har beskæftiget os meget med møbel- og vinduesbranchen, som ikke har det så godt som tidligere. Derfor kigger vi på andre brancher. Vi laver selvfølgelig stadig en del stanse-opgaver, men de spåntagende opgaver kommer til at fylde mere og mere, forklarer Peter Lambæk, der med inspiration fra konsulenten også for første gang har prøvet at sætte en decideret reklamekampagne for Lem Beslagfabrik i søen.

- Vi har lavet nogle håndbolde med vores firmalogo. De kunder vi gerne vil i dialog med, sender vi en håndbold og et følgebrev, hvor vi skriver, at vi gerne vil have et møde med dem. Så møder vi op med en brochure, der også er udformet som en håndbold. Det er stadigvæk meget nyt for os, og det er svært at sige, om det er en succes, men det har i hvert fald haft den effekt, at vi kan præsentere kunderne for noget, der fortæller, hvad vi kan i stedet for at komme tomhændet, lyder det fra direktøren.

Investerer i nyt fræsecenter
Samtidig er virksomhedens produktion dog ikke blevet glemt, og Lem Beslagfabrik er nu på vej med en udvidelse af maskinparken.

- Vi har investeret i et stort femakset Mazak VTC 800/30 SR-fræsecenter, som har en arbejdslænge på 3000 mm i x-aksen, fortæller Peter Lambæk og slutter:

- Det betyder en udvidelse af vores fræsekapacitet med ca. 20 %. Vi regner dog med, at der går tre-fire uger, før maskinen er færdiginstalleret og helt oppe at køre.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.112