23948sdkhjf

11 veje til en lys fremtid – del 4

Den fysiske detailhandel befinder sig i en brydningstid med øget konkurrence fra bl.a. e-handel. Men der er masser af muligheder, som kan udnyttes. Her er 11 konkrete bud.
Den 11. november sidste år var Service Platform, Modezonen og Innovationsnetværket Livsstil – Bolig & Beklædning værter ved en stort anlagt konference, der satte fokus på detailhandlens muligheder.

Blandt oplægsholderne var Anne Marie Davis fra den britiske analysevirksomhed Verdict. Med afsæt i forbrugerindsigt, analyser – og ikke mindst kommende store trends, gav hun et interessant og inspirerende foredrag om, hvad detailbutikkerne skal gøre for at overleve den skærpede konkurrence.

Anne Marie Davis gav i alt 11 bud på veje til succes, som vi gengiver her på Wood Supply. Vi er nu nået til 4. bud i rækken.

4. Underholdning
Underholdende oplevelser i detailhandlen er noget, forbrugerne sætter stor pris på og i stigende grad forventer, fordi shopping i fysiske butikker for mange er en fritidsaktivitet, hvor de kan nyde samværet med venner eller familien. Oplevelsesprægede aktiviteter kan gøre butikken til en decideret fritidsdestination – og her har de fysiske butikker virkelig en fordel frem for e-
butikkerne, som af gode grunde ikke har samme oplevelsespotentiale.

Hvis oplevelsen er af høj kvalitet, og vi kan bruge den til noget, så vil vi gerne engagere os i den, også selvom afsenderen er kommerciel. Yoga- og sportstøjskæden Lululemon Athletica tilbyder eksempelvis gratis yogakurser i sine butikker, og i gør det selv-kæden Lowe’s er der hver lørdag gratis workshops for børn, hvor de kan lære at lave legetøj og andre sjove ting i træ.

Læs også:
11 veje til en lys fremtid – del 1
11 veje til en lys fremtid – del 2
11 veje til en lys fremtid – del 3

Læs mere om konferencen:
Sådan løses detailhandlens udfordringer
Kampen om kunderne

Kilde: Innovationsnetværket Livsstil – Bolig & Beklædning

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.083