23948sdkhjf

Fritz Hansen satser på Japan

Japanerne er vilde med danske møbler. Det danske møbelfirma Fritz Hansen oplever en høj vækstrate på det japanske marked. Dermed forventes det japanske marked at overhale Tyskland som møbelfirmaets primære eksportmarked inden for de næste par år.
Alene siden juli er Fritz Hansens salg i Japan vokset med 50 procent, og disse takter forventes at fortsætter. Derfor forventer det danske møbelfirma, at Japan bliver virksomhedens største eksportmarked i løbet af kort tid.

For at styrke indsatsen på markedet har virksomheden også valgt at gennemføre en stærkere branding af de danske designmøbler ved at åbne egen udstillingsbutik i Tokyo, ligesom det japanske datterselskab får flere penge at arbejde med.

- Meldingerne fra det japanske marked er specielt positive, og derfor har vi valgt at lægge en del af vores
globale investeringer i Tokyo i år, siger salgsdirektør Peter Rathsach fra Fritz Hansen A/S, til Dagbladet Børsen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094