Nyt designsamarbejde i møbelbranchen
BoConcept er gået sammen med den canadisk-egyptiske designer Karim Rashid om udvikling af en ny kollektion til sine cirka 260 butikker over hele verden.
Kollektionen, som bærer navnet ”Ottawa”, er resultatet af et nyt samarbejde med designeren Karim Rashid. Den canadisk-egyptiske designer har flere end 3.000 designs i produktion og over 300 internationale priser på cv’et og tilhører derfor den absolutte designelite på verdensplan.
Samarbejdet blev indledt for 2½ år siden, men det er først her i februar/marts 2012, at Ottawa-kollektionen er kommet ud i de ca. 260 BoConcept-butikker over hele verden.
Kollektionen blev officielt introduceret til den danske offentlighed på et pressemøde i BoConcepts butik i Ishøj sidst i februar. Ishøj-eventen var et led i en verdensomspændende promotion-tur for det nye designsamarbejde, hvor der i februar også har været pressekonferencer i Berlin, Paris og London, mens man i marts fortsætter i New York, Toronto, Shanghai og Tokyo.
Stor forhåndsinteresse
BoConcept offentliggjorde for nyligt et kvartalsresultat på 13,5 mio. kr., og optimismen blandt kædens franschisetagere er stor – blandt andet som følge af den nye kollektion, der co-brandes med Karim Rashid s navnetræk under BoConcepts nydesignede kommunikationsplatform ”Urban Danish Design since 1952”.
Hos BoConcept oplyser man, at forhåndsinteressen fra både medier, franchisetagere og kunder har været meget stor, og ledelsen forventer, at samarbejdet vil styrke brandets globale position og øge trafikken til kædens butikker på både traditionelle og nye markeder.
- Ved at knytte en verdenskendt signatur som Karim Rashid til os ønsker vi at signalere, at vi har fingeren på pulsen med hensyn til moderne livsstil – og forhåbentlig kan det også resultere i at nye kunder får øje på os, når Karim-fans tjekker hans seneste bedrifter, siger Claus Ditlev Jensen, collection & visuals director hos BoConcept.
Læs også: BoConcept ser igen positivt på mulighederne