23948sdkhjf

Social ansvarlighed betaler sig

Der er i øjeblikket stor fokus på social ansvarlighed, og nu lancerer forlaget Andersen erhvervshåndbogen 'Social ansvarlighed' til mellemledere og topledere i den private og offentlige sektor.
Der er kommet stadig større fokus på social ansvarlighed, og det er nu resulteret i en ny håndbog til mellemledere og topledere.

- Danske virksomheder og organisationer viser stigende interesse for at tage et samfundsansvar - her er nemlig penge at tjene. Derfor mærker vi også en stigende interesse fra ledere, hovedsageligt i større private virksomheder, som ønsker at vide mere om emnet, siger Peter Andersen, der er direktør hos Forlaget Andersen.

- Men den anden side af mønten er, at flere undersøgelser faktisk viser, at det i lige så høj grad handler om ikke at tabe penge på at være 'socialt uansvarlig'. Men når det er sagt, handler det naturligvis også om etik og moral, og om at ansvarlighed i bred forstand er et godt signal at sende til medarbejdere, medier og kunder, fortsætter Peter Andersen.

Instituttet for Fremtidsforsknings direktør, Johan Peter Paludan, og Mette Morsing, lektor, ph.d og leder af Center for Corporate Values and Responsibility fra Handelshøjskolen i København, er blot nogle få af de eksperter, som har skrevet artikler til håndbogen.

- Som hovedredaktører er det lykkedes os at få mere end 20 af de bedste eksperter i ind- og udland – fra forskere til praktikere med mange års erfaring – til at bidrage med deres viden og synspunkter i håndbogen, siger Mette Reissmann, der sammen med Anne-Louise Thon er hovedredaktør på håndbogen og partner i konsulentvirksomheden allinfact.

En af artiklerne i håndbogen har titlen ’Når alle vinder – virksomheders samfundsansvar’. Den er skrevet af bl.a. Sune Skadegård Thorsen, der som en af de ledende eksperter i Danmark er forfatter til flere internationale bøger om emnet og har en baggrund hos Novo A/S.

Artiklen handler bl.a. om, hvordan der etableres strategier, der kan virke til fordel for både virksomheden, individet og samfundet.

I modsætning til en almindelig fagbog bliver indholdet i håndbogen ’Social ansvarlighed’ løbende opdateret.

Derfor fås håndbogen sammen med et årsabonnement, der indeholder fire opdateringer med nye cases, metoder og teorier. Det giver lederen mulighed for at være på forkant med emner som fx virksomheders og organisationers samfundsansvar, forbrugeradfærd, etiske produkttests, forbedring af PR-profil og branding samt kommunikation og mediehåndtering.

Kilde: Forlaget Andersen. http://www.forlagetandersen.dk

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064