23948sdkhjf

Op ad bakke for Jysk i Kina

Møbel- og sengetøjskæden har ikke formået at overføre succesen fra Europa til det gigantiske kinesiske marked.
Det var eller med fynd og klem, at Jysk gik ind på det kinesiske marked i 2010. Ambitionen var, at der skulle åbnes 500 butikker i landet, men indtil videre er man uendelig langt fra det mål.

- Vi plejer at ramme bedre, når vi træder ind på et nyt marked, konstaterer Jysks direktør Jan Bøgh overfor Berlingske Tidende.

Strategi gås efter i sømmene
Den danske møbel- og sengetøjsgigant har dog ikke tænkt sig at give op i Kina og er derfor ved at gå sin strategi efter i sømmene. Det har nemlig vist sig, at de metoder der har været en stor succes for Jysk i Europa ikke umiddelbart kan overføres til de kinesiske forbrugere.

Først og fremmest har det været problematisk for Jysk at markedsføre sig som et billigt mærke på det kinesiske marked. Kineserne er nemlig ikke interesserede i billige vestlige produkter, og derfor vil Jysk nu forsøge at introducere et dyrere sortiment i Kina.

Også kædens markedsføring vil blive forsøgt tilpasset i Kina. De traditionelle tilbudsaviser har vist sig at have en lavere effekt i Kina, og tv-reklamer har været for dyre.
Læs mere om: Jysk
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079