Fritz Hansen åbner første kinesiske showroom
Med åbningen af sit første kinesiske showroom i Shanghai slår danske Fritz Hansen nu en tyk streg under ambitionerne om ekspansion i landet. Det 220 kvm store showroom er placeret i livsstils- og restaurantmiljøet ShanKang Li, og over de næste måneder vil Shanghai-teamet blive udvidet med et nyetableret kontor, dedikeret til at varetage det voksende, kinesiske marked.
– Showroomet i Shanghai repræsenterer en fysisk manifestation af vores brand på vores rejse ind på det kinesiske marked. Det reflekterer vores vision og et moderne, luksuriøst livsstilsbrand, der blev etableret for 150 år siden og stadig er i konstant udvikling, siger Dario Reicherl, adm. direktør i Fritz Hansen Asien i en pressemeddelelse.
I showroomet, designet af den kinesiske arkitektgruppe Colorfull Design, finder man et kurateret udvalg af Fritz Hansens mest ikoniske værker – herunder Kinastolen, PK80 Daybed og spisebordet PK54. Med den rolig palette af beige, hvid og rosa har man stilet mod at skabe et inspirerende mødested og designbibliotek for arkitekter, designere og kunder med fokus på balancen mellem funktionalitet og suverænt design.
Fritz Hansens design bliver i dag solgt i mere end 85 lande via 2000 retailkanaler, der inkluderer flagskibsbutikker i København, San Francisco, Seoul og Tokyo.