23948sdkhjf

Ny strategi hos Palsgaard Gruppen

Leverandøren af byggekomponenter har foretaget en gennemgribende ændring af sin organisation og skabt to markedsorienterede divisioner – Palsgaard Spær og Taasinge Elementer.
Oprindeligt var Palsgaard et savværk og dermed i egne øjne en klassisk produktionsvirksomhed. Det betød, at man i højere grad organiserede sig efter produktionens krav end efter markedets.

- Sådan er det ikke mere, siger Christian Vindstrup, der er administrerende direktør for Palsgaard Gruppen.

- Nu ser vi os selv som en professionel leverandør og samarbejdspartner, hvis vigtigste opgave er at opfylde kundernes behov med kvalitet i både produkt og service.

Selvstændighed og samhørighed
Derfor er Palsgaard Gruppens organisation blevet ændret fuldstændigt. Den tidligere funktionsopdeling baseret på forskellige produktionssteder er blevet erstattet med to rendyrkede og markedsorienterede divisioner: Palsgaard Spær og Taasinge Elementer. Spærdivisionen ledes af divisionsdirektør Keld Moesgaard og elementdivisionen af divisionsdirektør Lauritz Rasmussen.

Samtidig med ændringen af organisationen introducerer Palsgaard Gruppen en ny logo-familie, der på én og samme tid skal understrege divisionernes selvstændighed og samhørigheden i Palsgaard Gruppen.

- Vi har nu skærpet organisationen, således at vi kan fokusere endnu skarpere på de enkelte kunders behov. Vores mål er, at alle kunder skal opleve høj kvalitet og effektivitet i alle leverancens aspekter, slutter Christian Vindstrup.

FAKTA
Palsgaard Gruppen har 250 ansatte og omsatte i 2011 for 260 mio. kr. Ud over det danske marked har gruppen afsætning i Tyskland, dels fra Danmark under navnet Bisco Binder og dels fra datterselskabet Skandach Holzindustrie i Magdeburg. Palsgaard Gruppen ejes af Maj Invest.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078