23948sdkhjf

Styrkelse af dansk design, mode og arkitektur

Et nyt konsortium skal øge kendskabet til dansk design, mode og arkitektur internationalt og udvikle Danmarks brand som design- og arkitektursamfund.
Dansk design, mode og arkitektur står stærkt internationalt, og det skal i højere grad udnyttes forretningsmæssigt.

Derfor har Fonden til Markedsføring af Danmark valgt at støtte oprettelsen af Dansk Design- og Arkitekturkonsortium, der skal understøtte visionen om Danmark som et førende designsamfund. Fonden bidrager i alt med op til 12 mio. kr. over en 3-årig periode ud af et samlet budget på 24 mio. kr.

Lars Nørby Johansen er udpeget som bestyrelsesformand for det nye konsortium, og han ser frem til at komme i gang med arbejdet:

- Vi har unikke kompetencer inden for design, mode og arkitektur her i landet, og med en platform som konsortiet får vi mulighed for at integrere vores ressourcer, så vi står stærkere i den internationale konkurrence, lyder det fra formanden.

Om Dansk Design og Arkitekturkonsortium
Konsortiet har til formål at understøtte visionen om Danmark som et førende designsamfund., hvor de primære opgaver for konsortiet dels er at koordinere arkitektur- og designløsninger samt processer inden for udvalgte områder - dels at markedsføre danske designløsninger og aktiviteter på eksportmarkederne.

Konsortiet ledes af en bestyrelse bestående af formand Lars Nørby Johansen og otte bestyrelsesmedlemmer, der repræsenterer Danish Design Association, Danske Arkitekter, Danish Fashion Institute, Innovationsnetværket Livsstil - Bolig & Beklædning, Dansk Design Center, Dansk Arkitektur Center og Designskolen Kolding. Derudover repræsenterer Erhvervs- og Vækstministeriet de tre involverede ministerier: Kulturministeriet, Udenrigsministeriet og Erhvervs- og Vækstministeriet.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08