23948sdkhjf

Køkkenkæde har fundet sin nye direktør

Mandag havde Freddy Lauridsen ,57, officielt første arbejdsdag på posten som ny adm. direktør for JKE.

Den nordjyske køkkenkæde har hentet sin nye direktør hos tørmørtelproducenten Marlon, hvor han senest har slået sine folder i rollen som salgschef, men CV’et tæller også år hos blandt andre DT Group (nu Stark), Silvan og HTH.

– Med sin internationale ledererfaring og branchebaggrund skal Freddy Lauridsen stå i spidsen for, at JKE kan fortsætte den positive udvikling og vækst, som virksomheden er inde i, lyder vurderingen fra Bjørn Hauber, koncernchef hos svenske Ballingslöv, der ejer den danske køkkenkæde.

Veltrimmet og i topform

JKE tog ved månedens start afsked med Claus Beier, der satte sig i direktørstolen i 2017. Dengang lød opdraget at sætte gang i en turnaround efter en årrække med underskud, og den afgående direktør kunne i sidste uge erklære missionen for lykkedes med fremlæggelsen af det bedste JKE-regnskab i mere end et årti.

Det er således en veltrimmet organisation i topform, Freddy Lauridsen nu overtager ansvaret for, og den nye direktør ser frem til at fortsætte de gode takter.

– JKE er inde i en stærk udvikling, som jeg glæder mig til at stå i spidsen for at videreføre sammen med et dedikeret JKE-team, lyder det fra den nye direktør, der ser en styrke i kædens geografiske fokus.

– Det er forretningsmæssigt en stor fordel, at JKE har et skarpt nordisk fokus – både rent designmæssigt og med hensyn til traditioner for snedkerkvalitet samt butiksnettet med foreløbig 56 butikker i Norden. Det hænger sammen hele vejen rundt, og jeg ser oplagte muligheder for at vækste forretningen, slår han fast.

JKE kom ud af 2021 med et overskud på 17 mio. kr. før skat, svarende til mere end en tredobling af foregående års resultat.

Se nøgletal for:
Læs mere om: JKE JKE Design
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.471