23948sdkhjf

Løvens Hule-virksomhed styrker organisationen og sætter fem nye sejl

Den unge virksomhed Mutebox har for alvor fået vind i sejlene. To og et halvt år efter landets tv-seere kunne se stifterparret bag forlade DR’s løvehule med en investering fra Jesper Buch, tæller virksomheden nu 25 ansatte. Senest er en ny country manager tiltrådt, og i øjeblikket er fem nye markedsindtog i gang.

Den nyeste tilføjelse til Mutebox er 48-årige Mikkel Brohus, der 1. august tiltrådte posten som country manager. Mikkel Brohus har senest været otte år i Messecenter Herning, hvor han de sidste fem år har været projektleder med fokus på udvikling, salg og netværk. Samme fokus på netværk og erfaring med at drive vækst via salg skal nu overføres til Mutebox.

– Jeg er utroligt glad for at være kommet med om bord hos Mutebox. Det er en spændende virksomhed, der lige nu er i gang med at gå fra startup til scaleup, og den transformation glæder jeg mig til at understøtte med mine kompetencer inden for primært salg, fortæller Mikkel Brohus.

Oprindeligt er han uddannet klejnsmed, så en karriere inden for salg og netværk lå ikke umiddelbart i kortene. Ikke desto mindre ser han et stærkt match mellem sin egen profil og den unge Vejle-virksomhed.

– Der er et rigtigt godt match mellem mine erfaringer og Mutebox’ mission om at skabe vækst og tilstedeværelse i det danske erhvervsliv. Min rolle bliver først og fremmest at få Mutebox ud over rampen. Vi skal skabe gode netværk og relationer på tværs af industrier og vise, hvad vi kan tilbyde til den moderne arbejdsplads, siger Mikkel Brohus.

Fem nye markeder

Det er imidlertid langt fra kun det danske erhvervsliv, Mutebox har indstillet sigtekornet på. Et andet nyere ansigt på holdet er CCO Lars Kofoed Sørensen, og til Erhvervplus fortæller han, at styrkelserne i organisationen sker som et led i at professionalisere virksomheden, ligesom der skal åbnes nye markeder. Derfor har Mutebox nu indledt hele fem nye markedsindtog, og virksomheden er således i fuld gang med at bringe sig selv på lystavlen hos kunder i Belgien, Østrig, Holland, Schweiz og Norge.

Lars Kofoed Sørensen understreger overfor mediet, at man trods den øgede professionalisering af virksomheden forsøger at holde fast i den legende og eksperimenterende tilgang, der kendetegner en startup. Og de fem samtidige markedsindtog er et eksempel på netop det.

– Vi har selvfølgelig styr på de dele, der ligger bagved; for eksempel logisk, marketing og salg. Men omvendt så gør vi det også bare. Vi behøver ikke at planlægge i tre måneder for at eksekvere på en ide. Nu rykker vi, og så ser vi, hvad der sker. Viser det sig, at Østrig overhovedet ikke er interesseret, men at der er noget at komme efter i Schweiz, jamen så er det Schweiz, vi går efter, siger Lars Kofoed Sørensen til Erhvervplus.

Mutebox, der fremstiller lydisolerede telefonbokse og mødelokaler, kom ud af 2021 med et overskud på 5,1 mio. kr. før skat. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078