Diddes møbler får plads i eftertragtet udstillingsvindue
En aftale med Magasin har sikret den unge møbeldesigner Didde Christiansen et eftertragtet udstillingsvindue. I sin virksomhed WeCycle Furniture fremstiller hun møbler med fokus på upcycling og bæredygtige materialer, og det har vundet genklang i stormagasinet, der i disse uger udstiller Didde Christiansens møbler i vinduerne mod Kongens Nytorv.
– Der er ingen tvivl om, at det er en kæmpemulighed for en lille nyopstartet virksomhed som WeCycle Furniture at samarbejde med Magasin. Jeg havde ikke i min vildeste fantasi turdet håbe på at blive kontaktet af Magasin blot et lille år efter, at jeg havde bygget min første bænk, lyder det fra møbeldesigneren.
Hun er imidlertid ikke den eneste, der finder, at der er noget at vinde på samarbejdet. Hos Magasin peger Brand og PR Manager Britta Luplau på, at interessen for ansvarlig produktion, upcycling og genbrug aldrig har været større, og tiltaget er således både helt i tråd med tidsånden og med stormagasinets ansvarlighedsstrategi ”We Love to Care”. Og vurderingen er, at der også er brandværdi at hente.
– Samarbejderne er i høj grad med til at trække Magasin ud i nogle nye sammenhænge, som tilføjer nye vinkler på os som brand. Det er bestemt med til at gøre noget positivt for vores brand, der med så lang en historie, som vi har, har godt af at være fremadskuende og nytænkende. Det er ikke altid, at et samarbejde kan ses på bundlinjen på den korte bane, men i det store billede er de med til at positionere os som brand og gøre os synlige, forklarer Britta Luplau.
En anderledes oplevelse
Udover at give et udstillingsvindue til en ung designer er det også målet for Magasin, at de besøgende i disse uger skal blive klogere på møbeldesign ud fra et bæredygtigt perspektiv. I samarbejdsperioden, der strækker sig over uge 34 og 35, vil kunderne desuden kunne købe et udpluk af møblerne i stormagasinet på Kongens Nytorv samt online, og ifølge Britta Luplau giver det god mening for Magasin, at der er tale om en begrænset periode.
– Samarbejderne er desuden med til at give vores kunder en anderledes oplevelse – både når de besøger vores forretninger og online platforme, hvor vi tænker det ind gennem inspirerende content, pop-ups og installationer. Når man som kunde bliver mødt med noget nyt og noget andet, end man plejer, når man besøger forretningerne, bliver det en oplevelse at komme i Magasin, fortæller hun.
Magasin har tidligere på sommeren inviteret andre designere ind i stormagasinet i et kortvarigt popup-samarbejde med mulighed for at købe udvalgte produkter.