Retro med verdenskendt designer
BoConcept fejrer i år sit 60 års jubilæum og har i den forbindelse allieret sig med den danske designer og væver; Vibeke Klint.
Hos BoConcept selv er forklaringen, at fremgangen først og fremmest skyldes en succesfuld, global satsning på at øge kendskabet til brandet inden for det såkaldte 'Affordable Luxury"-segment.
Sidst i februar blev en ny spisestuekollektion lanceret , ledsaget af en af de mest omfangsrige og offensive kampagner i BoConcepts historie, og i den kommende periode skruer den danske møbelkoncern igen markant op for markedsføringen. Således vil annoncemængden nå nye højder, når BoConcept i disse dage indleder lanceringen af sin 2013-kollektion, der samtidig markerer virksomhedens 60 års jubilæum.
- Kommunikationsplatformen "Urban danish design since 1952" fra 2012 vil blive optimeret med en række tiltag, der vil styrke fortællingen om BoConcept, og annoncemængderne i både print og online vil, understøttet af en tiltagende udrulning af BoConcepts Multi Channel Retail-strategi, være historisk høj, oplyser BoConcept.
Kollektionen introduceres på 58 markeder verden over med tydelige referencer til den retrobølge, som i øjeblikket tegner mode- og indretningsbilledet.
For at fejre jubilæet og de stolte, danske designtraditioner har BoConcept denne gang allieret sig med den verdenskendte designer og væver; Vibeke Klint. Som led i samarbejdet vil en række af hendes mest kendte designs indgå i dele af BoConcepts nye polsterkollektion.