Salgstiltag virker hos International Furniture
En ny og mere offensiv tilgang til kollektion og salgsarbejde giver resultat hos møbelgrossisten, der både formår at vokse og tjene penge.
Det har indtil videre vist sig at være en succes. Både i 2010 og 2011 blev det til vækst i omegnen af 20 procent, og i år er det igen lykkedes at løfte omsætningen betydeligt.
- Vi har haft en fremgang i omsætningen på godt 20 procent til dato i år, og det samme havde vi i 2011 og i 2010. Så i det marked, vi er i pt., må det vel siges at være godkendt. Vi vil gerne vokse med de kunder, vi har, og det gør vi ved at være stabile, alsidige og ved at tilbyde noget ekstra, siger salgschef René Secher.
Nye salgsfremmende tiltag
Baggrunden for succesen er, at International Furniture er blevet bedre til at vise, hvad man har at byde på; blandt andet gennem åbning af et nyt showroom og udvikling af en ny, målrettet brochure med fokus på virksomhedens kerneprodukter; konference-, lounge-, undervisnings- og kantinemøbler.
Før sommerferien blev initiativerne på salgssiden fulgt op med en ny, omfattende prisliste på 196 sider, og også på hjemmesiden www.if-dk.com er der sket en del forbedringer. Blandt andet er det lykkedes at skabe et større overblik over kollektionen, ligesom søgefunktionen er forbedret i forhold til tidligere. Endelig har International Furniture tilknyttet en online borddesigner, der giver kunden mulighed for at indrette sit eget lokale med et stort udvalg af bordplader, søjler, ben og stole. Efterfølgende kan lokalet dekoreres med lys, planter osv.
- Det er vigtigt for os, at vores materiale er nemt at gå til. Derfor tror vi også, at vores kunder vil bruge os endnu mere i fremtiden, efter de tiltag vi har gjort. Salgsmaterialet er noget, vi har manglet. Det er en fornøjelse at arbejde med nu, og det er dejligt at høre de mange positive tilbagemeldinger fra vores kunder, siger René Secher.