Dinesen opruster med nyoprettet CCO-post
Plankeproducenten Dinesen har med en nyoprettet CCO-stilling taget hul på et nyt kapitel. Målet er, at den snart 125 år gamle virksomhed skal endnu tættere på kunderne, og manden, der skal opfylde den ambition, er Thomas Ellingsøe, der pr. 1. oktober er udnævnt som Chief Commercial Officer, CCO.
Her skal han i front for salg, marketing og teknisk afdeling, der samles under den nye chef, sende Dinesens salgsambassadører endnu tættere på kunderne og sikre den gode kundeoplevelse, fortæller plankeproducenten i en pressemeddelelse.
Ifølge Dinesen er ambitionen at skabe en bedre sammenhængskraft på tværs af hele kundeorganisationen og igennem hele kunderejsen, fra træstammen til den smukke planke og det færdiglagte gulv.
Thomas Ellingsøe kommer senest fra Maharam, hvor han har bestredet posten som Vice President European Sales, og han har stor salgserfaring med i bagagen fra arkitektur-, interiør- og designverdenen. Hans hidtidige professionelle karriere tæller udover Maharam brands som Kvadrat, Vitra, Fritz Hansen.
Ifølge Dinesen deler den nyslåede CCO plankeproducentens nedarvede passion for smukke, naturlige overflader, godt håndværk og grundighed og har et stærkt værdisæt. Vurderingen er. at hans internationale udsyn og ”udefra-ind” tilgang til kunder, branding, produkter og segmentering vil understøtte og styrke oplevelsen af Dinesen.
– Jeg ser meget frem til at få Thomas med på holdet. Med sin store internationale erfaring, interesse for og tilgang til arkitektur, interiør, design og kunst, samt et stærkt moralsk kompas, passer han perfekt ind i Dinesen og den udviklingsrejse vi er på, siger Dennis Stockholm, der siden januar 2021 har siddet på direktørposten hos den familieejede virksomhed.