23948sdkhjf

Fritz Hansen i brasiliansk offensiv

Møbelproducenten deltager i denne uge i et erhvervsfremstød i Brasilien.
Målet er at få flere nyrige brasilianere til at investere i dansk design, når møbelproducenten Fritz Hansen fra på søndag deltager i et stort, dansk erhvervsfremstød i Brasilien.

Det sker gennem en kunstudstilling af den israelsk-danske kunstner, Tal R, der har redesignet ”Ægget” i 50 nye udgaver. Udstillingen er åben i to måneder; først i Sao Paolo, siden i Rio De Janeiro, og hos Fritz Hansen håber man, at det utraditionelle fremstød kan åbne døren til det brasilianske marked.

- Vi må se i øjnene, at nogle af vores produkter globalt er bedre kendt end navnet Fritz Hansen. Ægget er blandt de mest kendte, så derfor bruger vi stolen som rambuk for at komme ind på markedet. Vi har hidtil ikke satset så meget på de markeder, og derfor er vi ikke så kendte. Det er til gengæld Tal R, og derfor er det perfekt for os at samarbejde med ham, siger Christoffer Back, som er international kommerciel chef for Fritz Hansen, til dagbladet Børsen.

Fritz Hansens udstillinger i Brasilien kommer til at foregå på to etablerede kunstmuseer og får blandt andet deltagelse af kronprinsparret.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.203