Jysk leder efter succes-formel i Storbritannien
Kæden har fortsat sit første overskud til gode i Storbritannien. Ambitionerne er dog intakte, og Jysk øger om kort tid antallet af butikker fra seks til ni.
Antallet af butikker øges i løbet af kort tid fra seks til ni, og planen er derefter at ekspandere kraftigt. Det skriver Jyllandsposten, der har talt med adm. direktør Jan Bøgh fra Jysk Nordic.
- Vi kæmper videre på det engelske marked og vrider konceptet til, så det bliver profitabelt. Vi har ambitioner der og forsøger nu med nye placeringer. Vi går bl.a. længere mod syd i retning af London, hvor vi i første omgang eksempelvis satsede omkring Manchester, siger han.
At Jysk UK Ltd. har haft det svært kan aflæses i regnskabstallene – senest i 2010/11, der gav et underskud på ca. 20 mio. kr. Forklaringen skal dels findes i store omkostninger til husleje, og dels at Jysk har måttet sande, at det tager tid at målrette konceptet, så det falder i briternes smag.
- På mange måder er det et marked, som adskiller sig fra mange andre i Europa, og forbrugerne der efterspørger andre varer. Det skal vi agere efter. Men vi er sikre på, at det kan blive et stort marked for os. Og vi har tålmodighed, siger Jan Bøgh, der understreger, at strategien i første omgang er at koncentrere indsatsen om England – og ikke hele det britiske marked.