23948sdkhjf

Lars Larsen har ikke opgivet USA

Canada er udset som en døråbner, der kan rette op på det fejlslagne indtog i USA. ”Vi er klar, når forbrugerne er klar”, lyder meldingen.
I 1992 åbnede Jysk sin første butik i USA, i Shrewsbury syd for New York. Men ekspansionen til De Forenede Stater er langt fra blevet den succes, som den danske møbel- og sengetøjskæde havde håbet på.

Det er der først og fremmest én væsentlig årsag til, fremhæver grundlægger Lars Larsen i et interview med dagbladet Børsen:

- Vi er derovre og har nogle møbelbutikker. De sover bare ikke med dyner, og det er selvfølgelig et problem, når det er Dyne-Larsen, der skal ekspandere derovre, siger han.

Lars Larsen og Jysk har dog endnu ikke opgivet at få succes i USA. Han håber, at en igangværende etablering i Canada kan bane vej for flere butikker i nabolandet mod syd.

- Vi er kommet ind i Canada, der på mange områder ligner USA. Det kan da godt være, at vi rykker sydpå og prøver i de nordligste stater i USA. Så vi er klar, når forbrugerne er klar, fastslår Lars Larsen.

Jysk har netop åbnet sin butik nummer 2.000 og har et mål om at runde 4.000 butikker i løbet af 10-15 år. Læs mere om jubilæet i artiklen 1.000 nye butikker på syv år
Læs mere om: Jysk
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078