Lars Larsen satser stærkt på Kina
Om to år satser Jysk-koncernen for alvor på at indtage Kina. Når de rette partnere, der skal føre Jysk ind på det kinesiske marked, er fundet, regner koncernen med at starte ud med 500 butikker. Om 10 år forventes der 5.000 Jysk-butikker i Kina.
Det oplyser Dagbladet Børsen i dag.
På et Børsen Executive møde i Silkeborg i går offentliggjorde Lars Larsen, at han allerede har afholdt møder med potentielle nye partnere, der skal føre Jysk-koncernen ind på det store kinesiske marked.
- Jeg vil tro, at der er plads til 500 Jysk-butikker, men er ikke i tvivl om, at der om 10 år er plads til 5000 butikker i landet, sagde Lars Larsen i går til avisen.
Dynekongen forventer, at de kinesiske forbrugere flerdobler koncernens salg på sigt. Vil der blive plads til 5.000 Jysk-butikker på det kinesiske marked, forventes koncernen at runde ca. 50 mia. kr. i mulig omsætning.