23948sdkhjf

Nyt Bolia-koncept ligner en succes

Den fremadstormende møbelkæde har siden årsskiftet udrullet et nyt, innovativt butikskoncept. Det har vakt international opmærksomhed.
Den internationale detailhandel var i sidste uge samlet i London til World Retail Awards, hvor Bolia.com, som den eneste danske virksomhed, var med i opløbet til en pris.

Bolia var i finalen oppe mod store internationale brands som Tesco, McDonalds og Disney, og selvom det ikke blev til sejr, var det en stolt Bolia-direktør, som kunne konstatere, at møbelkædens nye butikskoncept; ”City Meets Nature”, har vakt opmærksomhed på den internationale scene.

- Vi har det seneste år genskabt vores butikskoncept, og det er derfor et stort skulderklap at komme i den prestigefyldte finale med vores nye koncept. Det har været usædvanligt sjovt og inspirerende at skrue op for den kreative energi i vores virksomhed og samtidig opleve både positive reaktioner fra vores kunder og fra den internationale detailhandel, siger direktør Lars Lyse Hansen.

Positiv effekt på flere fronter
Med "City Meets Nature" ønsker Bolia at skabe en butik, der taler til alle sanser; lige fra den diskrete blomsterduft til den seneste loungemusik. Butikkerne udstyres med den nyeste teknologi – iPads, 3D indretningsprogrammer og apps. Målet er at give kunden en personlig vejledning og service, som ikke opleves tilsvarende andre steder.

Indbyggerne i Oslo blev kort før årsskiftet de første til at stifte bekendtskab med konceptet, og et par måneder senere kom turen til Odense. I dag har alle butikker i Bolia-kæden fået implementeret nye elementer, og effekten er mærkbar.

- Vi har fået en utroligt positiv respons og effekt ud af tiltaget. Kunderne er positivt overraskede og kan se, at vi gør os umage. De bliver i butikken længere og køber mere, så det kan også aflæses i omsætningstallene. Derudover er medarbejderne stolte over at vise de nye butikker frem og føler, at deres arbejdsplads også er en legeplads, hvor der er plads til, at kreativiteten kan udfolde sig, siger Lars Lyse Hansen.

Bolia.com kan se tilbage på et 2011/12 med en salgsvækst på 30 procent og et resultat før skat på 28 mio. kr. Virksomheden har i år satset stort med en omfattende 2013-kollektion, der er blevet til i samarbejde med 50 designere.

- Vi tror på en tilsvarende vækst i 2012/13 – og har mange flere skøre idéer i ærmet i det kommende år, slutter Lars Lyse Hansen, som fredag den 28. september indvier Bolias nye flagship store i indkøbscentret Fields.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078