Indretningsvirksomhed sætter ny mand for bordenden
Den svenskejede indretningsvirksomhed Matting, der i Danmark har hjemme i Støvring, har sat en ny mand for bordenden.
Der er tale om den svenske iværksætter og erhvervsmand Kurt Tingdal, der i næsten 30 år stod i front for den svenske designvirksomhed Offecct AB, som han selv var med til at stifte, og som i 2017 blev opkøbt af Flokk.
Hos Matting glæder adm. direktør Camilla Elvljung således over at have fået en erfaren profil på holdet, og også for Kurt Tingdal synes matchet oplagt.
- Allerede på det første møde med ledelsen fandt jeg ud af, at Matting er en meget fremtidsorienteret virksomhed, og det vækkede min interesse. Strukturen er bygget og meget fungerer rigtig godt, men Mattings varemærker fortjener et øget salg, da kvaliteten af produkterne er meget høj. Jeg følte, at her vil jeg gerne være med og bidrage til næste skridt, forklarer han i en pressemeddelelse.
Vil vokse hjemme og ude
Matting udvikler interiør med fokus på trivsel, design og bæredygtighed til arbejdspladsen og skoler i samarbejde med arkitekter, tilsynsmyndigheder og dekoratører, og håber er, at Kurt Tingdal med sin solide ekspertise i møbelbranchen, sit forretningskendskab og erfaring inden for internationalt salg kan medvirke til at styrke virksomhedens markedsetablering og videre udvikling.
– Jeg er meget glad og stolt over, at vi har rekrutteret Kurt Tingdal som bestyrelsesformand. Kurt vil spille en meget vigtig rolle for Mattings udvikling, og i særdeleshed i forhold til forretningsområdet Matting Interior. Med Kurts lange erfaring og viden på interiørsiden får Matting Interior de bedste betingelser for at vokse både i Sverige og i forhold til eksport. Jeg ser frem til et udviklende og inspirerende samarbejde, siger Camilla Elvljung.
Matting har i næsten 50 år formået at gøre sig gældende på det svenske hjemmemarked, og i løbet af de seneste 13 år er der også opbygget aktiviteter i Danmark samt skabt fremgang i Finland og Norge.
Næste skridt
Både ledelse og bestyrelse ser således en positiv rejse forude, og nu er fokus på at styrke tilstedeværelsen og Matting-brandet gennem øget konceptudvikling og ekspansion.
– Mattings næste skridt, som jeg ser det, er at arbejde videre med den gode forretningsmodel som allerede er udviklet. Omverdenens krav i kombination af koncepter og produkt skal udvikles konstant, og her ser jeg, at vi kan meget sammen og ikke mindst kan jeg bidrage med min lange erfaring fra kundefokus og salg. I det ser jeg også, at vi bør forberede os på en udvidelse til nye markeder, siger Kurt Tingdal.
To af de ting, han selv brænder lidt ekstra for, er ledelse og bæredygtighed.
– Jeg kan godt lide forandringer, der udvikler de mennesker, som arbejder der og derigennem også udvikler virksomheden. Mit første skridt er at lære virksomheden endnu nærmere at kende, dens sjæl og medarbejderne. Jeg er fysisk i virksomheden af og til for at lære, hvad der driver virksomheden fremad. Herefter vil jeg bidrage til at udvikle strategierne, slutter han.