Distributionsvirksomhed føjer møbelbrand til porteføljen
Den danske distributionsvirksomhed Witt har føjet endnu et brand til porteføljen og er dermed også blevet distributør af børnemøbler.
Det sker med en investering i virksomheden By Klipklap, der producerer møbler, som lægger op til leg og nærvær mellem børn og voksne. Her har Witt købt sig ind med en andel på 33,33 pct.
– Brandet og produkterne passer perfekt ind den filosofi, vi arbejder efter, fortæller Investment Director Kasper Witt, der fortsætter:
– Originalt, stilfuldt design kombineret med ekstrem høj kvalitet og holdbarhed.
Født af madrasmangel
By Klipklap blev stiftet i 2011 af Pia Dam Lauritsen, der forgæves havde været på jagt efter et behageligt underlag til tumletid med sønnen. Til sidst designede hun sin egen tumlemadras, der blev så populær blandt venner og familie, at hun snart begyndte at producere flere prototyper af designet.
Det blev starten på By KlipKlap, der i dag har udviklet sig til en hel serie af produkter, og for Pia Dam Lauritsen er partnerskabet med Witt et oplagt næste skridt.
– Vi har et stort ønske om, at endnu flere i hele verden skal have glæde og gavn af By KlipKlap, og her kan Witt hjælpe med deres tungtvejende erfaring inden for salg og distribution, udtaler hun.
Også ifølge Kasper Witt er der tale om et match, hvor de to virksomheder kan udnytte hinandens styrker.
– Vores forskellige styrker udgør det perfekte know-how match. By KlipKlap har fingeren på pulsen i forhold til produktkendskab, designudvikling og formgivning, og vi tager os af distributionen. Samarbejdet skulle også gerne sikre ressourcer til udvikling af sortimentet med nye kvalitetsprodukter i By KlipKlap-universet, siger han.