Dinesen Gulve satser stærkt på eksporten
Dinesen Gulve vil øge eksporten markant inden for de næste tre år. Norge, England og Tyskland er allerede lande, hvis befolkning er meget interesserede i trægulve fra Dinesen. Italien og Spanien følger godt med – men i fremtiden skal det være endnu bedre.
Det oplyser ErhvervsBladet i dag.
- Væksten sker især på udvalgte nærmarkeder, Norge, England og Tyskland, men der er også grøde i latinske lande som Italien og Spanien. Vi tog for halvandet år siden en beslutning om at sælge via entreprenører, arkitekter og direkte til slutbrugere, fordi vi har et indretningsprodukt, der er en del af en helhed, siger eksportchef Jesper Borgaard fra Dinesen Gulve til avisen.
Dinesen Gulve har haft succes med sin strategi om at alliere sig med arkitekter fra forskellige lande, der har forbindelse til designere, der er medbestemmende for, hvordan eksklusive huse og bygninger skal se ud rent æstetisk i de forskellige landene. Via denne forbindelse sikrer Dinesen Gulve sig, at deres produkter er kendte på de eksklusive, udenlandske markeder.