23948sdkhjf

Ikea Danmark får Superbrand-pris

Mandag den 4. december, blev Ikea Danmark kåret som årets danske Superbrand i kategorien Detailkæder. Prisen blev uddelt ved et stort arrangement på Hotel Skt. Petri i København, hvor marketingchef i Danmark, Katarina Hansson, modtog prisen på vegne af IKEA Danmark.
Ikea Danmark fik prisen på baggrund af et professionelt råd bestående af 16 erhvervsfolk fra forskellige brancher, der havde peget på Ikea Danmark som den bedste Business to Consumer virksomhed inden for kategorien Detailkæder og dels på baggrund af en uvildig forbrugerundersøgelse foretaget af Research International, hvor forbrugerne havde stemt IKEA Danmark ind på en førsteplads.

- Prisen viser endnu engang, at vi i Ikea formår at lave funktionelle kvalitetsmøbler til en lav pris uden, at kunderne opfatter vores koncept som ringere end andet design. Ikea er godt, funktionelt design, som folk har råd til at købe, og det er vi alle være meget stolte af, siger marketingchef for Ikea Danmark, Katarina Hansson.

Hvad kan Ikea bruge prisen til?
- Først og fremmest er prisen et rigtigt godt tegn på, at både professionelle erhvervsfolk og ikke mindst forbrugerne synes, at vi i Ikea Danmark laver et godt stykke arbejde, siger Katarina Hansson og forklarer endvidere, at prisen er et godt udgangspunkt, som Ikea kan og skal arbejde videre med i 2007.

Ikea Danmark vil også bruge prisen som Superbrand 2006 i kategorien Detailkæder som et velfortjent skulderklap, der viser, at alle i Ikea Danmark yder en stor og flot indsats i dagligdagen.

- Prisen er til alle medarbejdere i Ikea. Det er ikke svært at fremstille dyre, fine møbler til de få med mange penge. Men det kan være en udfordring at producere gode, funktionelle og flotte møbler til lave priser, som alle kan betale. Det kræver en helt anden indstilling, og det er den indstilling vi har i Ikea, siger Katarina Hansson.

Kilde: Ikea Danmark.

Læs mere om: Ikea
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093