23948sdkhjf

Få tjek på ’Ramasjang’-generationen

Hvordan omsætter vi bedst muligt vores viden om børn til kommerciel værdi? Dette spørgsmål er på dagsordenen under en konference i Vejle i næste måned.
Den 15. november syder Spinderihallerne i Vejle af ny og international viden om børn, når konferencen Created4Kids sætter fokus på design til – og med – børn.

Konferencen arrangeres af Innovationsnetværket Livsstil – Bolig & Beklædning, der på dagen har allieret sig med nogle af Danmarks førende institutioner og virksomheder indenfor børneområdet.

- Der er masser af forretningsmuligheder i børn, som danske virksomheder med fordel kan arbejde med. Men det er en balancegang, for hvor går grænserne rent etisk? Og hvordan rammer man børnene i øjenhøjde, for de fødes jo nærmest i dag som professionelle forbrugere. Med konferencen Created4Kids tilbyder vi virksomhederne ekstremt meget inspiration på én gang, hvor de kan hente viden på præcis de områder, der er relevante for deres forretningsområde, fortæller direktør Betina Simonsen fra Innovationsnetværket Livsstil – Bolig & Beklædning.

Hun forklarer, at Created4Kids er relevant for alle virksomheder og organisationer, der har børn som nuværende eller potentiel målgruppe. Det vil sige produktionsvirksomheder, designvirksomheder, detailhandel, web-shops m.fl., men også institutioner med børn som omdrejningspunkt.

På konferencen bliver der blandt andet mulighed for at opleve:
• Signe Lindkvist, der om nogen kender pulsen på børneværelserne. Bag sig har hun shows som MGP, Brunos Kloshow, Circus Summarum, Skrål, Fandango, Far, Mor & Bjørn og DR's succes Ramasjang.

• Birgitte Fredsby, tidligere kanalchef hos Ramasjang, nu TVdirektør hos WeLovePeople, der fortæller om børn som forbrugere, og hvor man kan man gå galt i byen. Få et indblik i DNA-profilen for den skandinaviske børnebranche – Kan danske virksomheder gå forrest i en forretningsførelse, der hævdholder den skandinaviske tilgang til barndommen?

• Anne Skare Nielsen fra Future Navigator, som fortæller om det moderne barn,

• Chefredaktør Sara Sievers fra Cover Kids om den gode barne-historie og mors holdning til børn.

• Shawn Parr fra Bulldog Drummond deler research til Kids 77. Hvad tænker Mor? Hvordan ser barnet verden? Bulldog Drummond fra San Diego arbejdede med at forandre kulturen i Kids// da American Eagle Outfitters ændrede butiksdesign for at tale direkte til børnenes hjerter.

• Børn som designpartners - Egmonts app-udviklere kastede sig over "Prop og Berta-universet" med småbørn som design partners

Tilmelding og udførligt program findes på www.created4kids.dk
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094